2020-01-07 08:20:00

Škola za život u poljskim školama

Učiteljica matematike Mariola pomogla mi je pronaći odgovor na pitanje kako to da Poljska ima visoko 10. mjesto prema zadnjim rezultatima PISA:
- učitelji su promijenili način poučavanja (problemski zadaci, istraživačka nastava, učenicima se ne iznosi sadržaj kao nekad nego oni uče otkrivanjem, smanjila se predavačka nastava, učenici više rade u skupinama, koristi se IKT)
- učenici su na nastavi od 8.00 do 15.30, imaju 35 sati nastave tjedno, odmori su po 10 minuta, odmor za ručak 15 min
- velika važnost pridaje se predškolskom odgoju, 0 razred
- 4 puta godišnje održavaju se regionalna stručna vijeća na kojima učitelji razmjenjuju svoja iskustva, primjere dobre prakse, primjere korištenja IKT, dijele materijale, online edukacije su poželjne
- ocjene su od 1 do 6 ali tek u višim razredima, a učiteljica matematike je uvidjela važnost formativnog ocjenjivanja (vrednovanje za učenje i kao učenje) i kaže da sada njeni učenici postižu puno bolje rezultate nego dok ih je brojčano ocjenjivala, formativno ocjenjivanje još uvijek nije obavezno za sve
- koristi se sav mogući didaktički materijal koji je na rasplaganju (od memori kartica, puzzli i domino kartica koje im daju izdavčke kuće do onih edukativnih uz pomoć IKT, strane literature)
- na učiteljskim fakultetima studenti imaju puno prakse u razredima i dobivaju povratne informacije o svom radu od mentora
Uz to zanimljivo je da učenici imaju 4 sata TZK tjedno jer je ministarstvo zbog pretilosti i različitih bolesti djece prepoznalo važnost ovog predmeta za zdravlje djece. Učenici uz to imaju i 2 sata GOO i Prvu pomoć.

Raspored sati osmog razreda, dodatna nastava iz Biologije i Matematike je obavezna za sve

Domino kartice 

Učiteljica se stručno usavršava i izvan Poljske, skuplja sav koristan materijal

Vrednovanje kao učenje - zelena kartica znači da je učenik sve shvatio i razumio, žuta da još treba pomoć, pojašnjenje ili vježbati, a crvena da ništa ne razumije


Osnovna škola Barilović