2022-11-09 11:19:35 Erasmus+ projekt "Think globally, act locally" S prvim danom studenog, 2022. godine OŠ Barilović započela je dvogodišnji Erasmus projekt (Mala partnerstva) pod nazivom „Think globally, act locally“ u vrijednosti od 60 000 eura. Projekt je namijenjen učenicima od trinaest do šesnaest godina iz naše škole te partnerskih škola iz Njemačke (Städt. Gesamtschule Iserlohn, Iserlohn) i Poljske (Akademicki Zespół Placówek Oświatowych Lubawa, Lubawa). Voditeljica projekta je učiteljica engleskog jezika, Petra Poljak. https://sites.google.com/view/think-globally-act-locally/po%C4%8Detna-stranica(19:00 - 21:40) SAŽETAK UVOD: Osnovni cilj projekta je usmjeravanje odgoja i obrazovanja u pravcu održive budućnosti s naglaskom na područje klimatskih promjena. Ovim projektom želimo osvijestiti ozbiljnost klimatskih promjena kojih smo i sami svakodnevno svjedoci te primjerima iz prakse potaknuti učenike, učitelje kao i stanovnike lokalne zajednice na aktivno djelovanje kako bi svijet učinili zdravijim i ljepšim mjestom za život.
PRIORITETI: okoliš i klimatske promjene nove metode poučavanja i pristupa učenju digitalne vještine i kompetencije
CILJEVI osvijestiti važnost učenja o klimatskim promjenama te utjecaju istih na održivi razvoj razumjeti uzroke klimatskih promjena osvijestiti dugoročne posljedice klimatskih promjena na globalnoj razini dati primjere kako aktivno djelovati na usporavanje promjena na lokalnoj razini razmijeniti ideje s učenicima partnerskih škola prenositi svoje znanje i iskustvo u lokalnoj zajednici poticati osjećaj odgovornosti za planet na kojoj živimo unaprijediti razinu komunikacije na stranom jeziku unaprijediti IKT vještine poticati kritičko promišljanje poticati sposobnost rješavanja problema
CILJANA GRUPA: učenici od trinaest do šesnaest godina
TRAJANJE: od 1.studenog 2022. do 31. listopada 2024.
MOTIVACIJA ZA POKRETANJE PROJEKTA: Unatoč tome što je borba protiv klimatskih promjena sveprisutna u medijima i dobro zastupljena u školskim kurikulumima svih zemalja partnera uočena je nedostatna svijest kao i manjkavo poznavanje spomenute problematike među učenicima. Činjenica kako smo svakodnevno svjedoci ozbiljnosti utjecaja klimatskih promjena na naš život kao i saznanje da smo možda i posljednje generacije koje mogu na vrijeme reagirati bila je poticaj pokretanja ovog projekta, a sve sa svrhom odgajanja i usmjeravanja učenika na djelovanja koja osnažuju naš planet, a time i naše postojanje.
PLANIRANE AKTIVNOSTI: 1. aktivnost: Green team (nositelj Hrvatska), studeni 2022. okupljanje projektnog tima unutar škola uspostava digitalnih i fizičkih prostora na kojima ćemo komunicirati i objavljivati detalje svojih aktivnosti uvodni satovi o sigurnosti i ponašanju tijekom komunikacije u virtualnim svijetu te tijekom mobilnosti informiranje roditelja o detaljima projekta i sudjelovanja u istom izrada božićnih ukrasa i čestitki zemljama partnerima2. aktivnost: Homo climaticum (nositelj Hrvatska), prosinac 2022. i siječanj 2023. gledanje dokumentaraca debata3. aktivnost: Our world in 2050 (nositelj Poljska), veljača-travanj 2023. likovni natječaj (učenici razredne nastave) izrada stripa na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku (trinaestogodišnjaci, 8. razred) izrada letka (četrnaestogodišnjaci i petnaestogodišnjaci) pisanje eseja (šesnaestogodišnjaci)4. aktivnost: Let's take action (nositelj Njemačka), svibanj-listopad 2023. aktivnosti van učionice: izrada staklenika, sadnja voća i povrća, izrada hotela za kukce, briga za posađeno i sjetva plodova te upotreba istih u školskoj kuhinji, izrada klupa, obilježavanje Dana okoliša (5. lipnja) dolaskom u školu pješke ili biciklom5. aktivnost: Sustainability – everyone's responsibility (nositelj Poljska), studeni 2023.-ožujak 2024. organizacija dana eko-dizajna tijekom koje će učenici svih škola stvoriti svoj eko proizvod/dizajn reciklirajući stare predmete i(li) koristeći materijale koji nisu štetni za okoliš nakon čega će se isti izložiti te odabrati izabrati pobjednika6. aktivnost: Think globally, act locally (nositelj Njemačka), travanj-lipanj 2024. obilježavanje Dana okoliša koje će osmisliti, ostvariti i popratiti učenici prema onome što imali prilike naučiti tijekom projekta izrada e-knjige o flori i fauni vrsta koje žive na njihovu prostoru7. aktivnost: Future in our hands (nositelj Hrvatska), rujan i listopad 2024. istraživanje Nove Europske Bauhouse inicijative te promišljanje implementacije iste u našoj okolini
MOBILNOSTI 1. mobilnost: Hrvatska, prosinac 2022. upoznavanje i predstavljanje zemalja partnera tematske radionice o klimatskim promjenama i njihovom utjecaju na našu svakodnevicu radionice o korištenju Twinnspace-a čitanja dijelova iz literature povezane s tematikom klimatskih promjena posjet slatkovodnom akvariju u Karlovcu2. mobilnost: Poljska, svibanj 2023. predstavljanje tradicionalnih plesova, glazbe i običaja zemlje domaćina kulinarski dan – priprema tradicionalnih jela dokumentiranje i usporedba načina prevencije ekoloških prijetnji posjet akvariju tuljana u Gdynii3. mobilnost: Njemačka, rujan 2023. predstavljanje tradicionalnih plesova, glazbe i običaja zemlje domaćina rad u školskom vrtu: izrada kompostera izrada meteorološke stanice usporedba klimatskih uvjeta područja zemalja partnera posjet Dortmundu; utjecaj rudnika tipičnih za ovaj kraj na okoliš, kvalitetu života te alternativne izvore energije4. mobilnost: Poljska, prosinac 2023. izložba radova učenika razredne nastave „Moja Zemlja“ izložba fotografija na temu regionalnih ljepota prirode gledanje filmova o brizi za okoliš kroz prizmu svakodnevice učenika domaćina radionice za učitelje na temu razmjena iskustva, inovativnih metoda i pristupa poučavanju božićna radionica učenika i roditelja s gostima predstavljanje poljskih božićnih tradicija5. mobilnost: Njemačka, ožujak, 2024. rasprava na temu plastie kao globalnog problema čišćenje školskog okoliša izrada kontejnera za odvajanje otpada radionica na temu Uskrsa (izrada dekoracija, usporedba običaja,..) priprema postera, pozivnica i zajedničkog videa za uključivanje u obilježavanje „Sata za Zemlju“ (posljednja subota u ožujku) koristeći različite digitalne alate - posjet Kölnu i njegovu muzeju otpada6. mobilnost: Hrvatska, rujan 2024. prezentacija materijala napravljenih tijekom projekta posjet Šibeniku i NP Krka (istraživanje utjecaja klimatskih promjena na prilike u parku koje su vidljive kroz različita mjerenja) analiza utjecaja provođenja projekta na živote uključenih, njihovu obitelj, školu i lokalnu zajednicu promišljanje zajedničke suradnje u budućnosti
KORISTI MEĐUNARODNE SURADNJE razmjena iskustava, metoda i pristupa poučavanju neposredan kontakt s predstavnicima drugih naroda i kultura unaprjeđivanje jezičnih kompetencija poticanje timskog rada i suradnje
OČEKIVANI REZULTATI uvidjet uzroke i posljedice ljudskog utjecaja na prirodu spoznati nužnosti održivog upravljanja prirodnim dobrima kritički razmotriti moguća rješenja i načine djelovanja potaknuti ponašanja kao što su odgovorno korištenje prirodnih dobara i energije, korištenje lokalno proizvedene hrane, racionalno postupanje s otpadom, aktivan rad i suradnja u zajednici potaknuti na razmišljanja orijentirana prema budućnosti i razvijanje osobne odgovornosti prema budućim generacijama |
Osnovna škola Barilović |