2024-12-08 00:03:13

Rezultati ankete na kraju Erasmus projekta Think globally, act locally

Zaključke pogledajte pod opširnije a rezultati su u prilogu ove vijesti. 

ANKETA ZA UČENIKE

Zaključak: Od 25 anketiranih učenica i učenika samo njih 14 provodi u prirodi više od dva sata. Ipak velik broj učenika to kratko vrijeme provede u aktivnostima poput vrtlarenja, bicikliranja, planinarenja, poljoprivredi ili šetnji). Svjesni su da je boravak u prirodi od velikog utjecaja na njihovo zdravlje. Također izjavljuju da svojim aktivnostima mogu u potpunosti ili djelomično utjecati na održivi razvoj (96 %). Većini su teme održivog razvoja zanimljive te bi sudjelovali u aktivnostima usmjerenim na  podizanje i osvještavanje svoje lokalne zajednice po pitanju održivosti (96 %). Veliki dio učenika izjavljuje da o ekološkim temama najviše nauči kombinacijom različitih aktivnosti iako veći dio njih(u odnosu na učitelje) navodi da su to upravo Erasmus aktivnosti. Gotovo svi podupiru sudjelovanje učenika s teškoćama u Erasmus aktivnostima. U Erasmus aktivnostima je sudjelovalo 88 % anketiranih učenika. Veliki dio ispitanika ili gotovo svi kod kuće i u školi razvrstavaju otpad i koriste spremnike, a podržali bi i ideju da se to radi već u razredu (njih 76 %). Također nove stvari lakše uče kombinacijom različitih aktivnosti od kojih učenici daju prednost upravo Erasmus aktivnostima.  

Erasmus projekt povoljno je utjecao na uključivanje učenika u aktivnosti o održivosti. Svjesni su kako svojim ponašanjem mogu utjecati na održivi razvoj što daje nadu u svjetliju budućnost. Učenici su spremni sudjelovati u ekološkim aktivnostima kako u školi tako i u lokalnoj zajednici, a na to ih uvelike potiču upravo aktivnosti u Erasmus projektima.  

ANKETA ZA UČITELJE

Zaključak: Od 23 anketiranih učiteljica i učitelja samo njih 8 provodi u prirodi više od dva sata. Ipak velik broj učitelja to kratko vrijeme provede u aktivnostima poput vrtlarenja, bicikliranja, planinarenja, poljoprivredi ili šetnji). Svjesni su da je boravak u prirodi od velikog utjecaja na njihovo zdravlje. Također izjavljuju da svojim aktivnostima mogu u potpunosti ili djelomično utjecati na održivi razvoj (96 %). Većini su teme održivog razvoja zanimljive te bi sudjelovali u aktivnostima usmjerenim na  podizanje i osvještavanje svoje lokalne zajednice po pitanju održivosti. Njih 96 % posto izjavljuje da su ih Erasmus aktivnosti potaknule njihovu znatiželju i kritičko razmišljanje o održivom razvoju i klimatskim promjenama. U Erasmus aktivnostima sudjeluje 20 sudionika te su one u njima potaknule odgovornost prema okolišu i spremnost za poduzimanje konkretnih radnji. Svi podupiru sudjelovanje učenika s teškoćama u Erasmus aktivnostima. Veliki dio ispitanika ili gotovo svi kod kuće i u školi razvrstavaju otpad i koriste spremnike, a podržali bi i ideju da se to radi već u razredu (njih 87 %). Također velika većina ispitanika misli da se nove stvari mogu naučiti kombinacijom različitih aktivnosti koje uključuju i Erasmus aktivnosti.

Ova anketa jedan je od pokazatelja da su Erasmus aktivnosti izuzetno povoljno utjecale na promišljanje o održivosti, potaknule timski rad i podignule svijest o važnosti ove teme za budućnost. Učitelji izražavaju spremnost za sudjelovanjem u daljnjim aktivnostima kako u školi tako i u lokalnoj zajednici. Sudjelovanje u Erasmus projektima značajno je promijenilo kulturu naše škole.

  

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.


Osnovna škola Barilović