2020-05-16 11:09:36

Ah, ta matematika!

Kada učenike pitate koji im je predmet najteži, većina njih obično odgovara, MATEMATIKA. Onaj mali broj učenika koji matematiku vole, čudi se većini koja to ne zna. Pojava Covida – 19 svima je otežala i promijenila život. Što se četvrtaša tiče, prekid nastave došao je u vrijeme najtežeg dijela gradiva matematike. Pisano dijeljenje dvoznamenkastim brojem, mjerne jedinice za površinu i obujam… Putem online nastave, komunikacijom  preko viber grupa i mailova, svi se trudimo najviše što možemo.

Nastavak teksta je pod OPŠIRNIJE.

Ove godine uvedeni su novi elementi praćenja, vrednovanja i ocijenjivanja učenika u svim nastavnim predmetima. U nastavnom predmetu Matematika imaju tri elementa: usvojenost znanja i vještina, matematička komunikacija i rješavanje problema. Učenici 4. razreda najbolje reagiraju na usvojenost znanja i vještina. Ovaj element je osnova za sljedeća dva. Najbolje rješavaju takozvane numeričke zadatke, zadane različitim računskim operacijama. Kada isti takav zadatak, npr. zadatak pisanog zbrajanja zadate učeniku i pri tom tražite matematičku komunikaciju, sve je puno teže. Učenik uspješno zbraja brojeve, ali komunikacijski se teže izražava, ne objašnjava uvijek s lakoćom što zapravo radi.

Kod rješavanja problema, učenici još teže reagiraju. Npr. za zadaću su zadana dva broja (5566 i 22). Zadatak je bio da sa ta dva broja osmisle i napišu što više zadataka. U prvoj fazi učenici rade samo četiri računske radnje. Na dodatne upute pišu tekstualne zadatke i zadatke izvođenja redoslijeda računskih radnji. Najveći problem su tekstualni (problemski) zadaci. Učenik često dobro napiše zadatak i izračuna ga, ali zadatak nije logički dobro osmišljen. Poput onoga jedna olovka košta 3 000 kn, jer olovka ne košta toliko, košta 3 kn. Zadaci ovog tipa ponovo su vraćeni na doradu, uz napomenu da učenik prouči potrebne elemente. Nakon nekoliko pokušaja zadaće su bile zadovoljavajuće.

Zaključak: Ništa se ne mijenja preko noći, niti samo od sebe. Što nam je činiti? Razvijati logičko mišljenje i zaključivanje. S učenicim raditi što više problemskih  i istraživačkih zadataka i to onih koji imaju više rješenja. 


Osnovna škola Barilović