2021-09-08 11:27:44

KNJIŽEVNA DJELA ZA CJELOVITO ČITANJE; 2021./2022.

8. razred

 

Popis djela za cjelovito čitanje sastavljen je prema načelu mogućnosti ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda u predmetnome području književnost i stvaralaštvo te je vođen idejom o profesionalnoj autonomiji učitelja i nastavnika. Pri izboru književnoga teksta za čitanje učitelju i nastavniku preporučuje se odabir suvremenih tekstova za poticanje literarnoga čitanja prema načelima: od poznatoga prema nepoznatome, od bliskoga prema udaljenome; tj. učenik se s temom ili žanrom upoznaje na suvremenim tekstovima, a potom produbljuje spoznaje i vještine na tekstovima iz književnopovijesnih i stilskih razdoblja.

Tijekom osnovnoškolskoga i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja učenik u svakoj školskoj godini samostalno čita određeni broj cjelovitih književnih tekstova koje učitelj/ nastavnik izabire radi ostvarivanja predviđenih ishoda.

Od trećeg do osmog razreda osnovne škole učenik čita 8 cjelovitih književnih tekstova, od toga 2 obvezna književna teksta.

Učenik tijekom osnovne i srednje škole čita jedno djelo po vlastitome izboru godišnje. Broj djela za čitanje po vlastitome izboru učenika nije ograničen, čak štoviše, učenike valja poticati na čitanje iz užitka radi poticanja literarnoga čitanja te stvaranja čitateljskih navika i čitateljske kulture.

 

MJESEC

NASLOV DJELA I PISAC

NAPOMENA

RUJAN

Sanja Pilić: O mamama sve najbolje/Sasvim sam popubertetio

 

LISTOPAD

Pavao Pavličić: Trojica u Trnju

 

STUDENI

Slavko Kolar: Breza

 

PROSINAC

Antoine de Saint Exupery: Mali princ

 

SIJEČANJ/VELJAČA

Maja Brajko Livaković: Kad pobijedi ljubav

 

OŽUJAK

Nada Mihelčić: Zeleni pas

 

TRAVANJ

Dinko Šimunović: Alkar

 

SVIBANJ/LIPANJ

- izbor učenika

 

 

 

 


Osnovna škola Barilović