2022-02-27 17:43:07

Integrirana nastava: Mjerenje - primjena u svakodnevnom životu

Procjenjujemo i mjerimo, 3.r. PŠ Belaj

-  procjenjujemo duljinu dužine (milimetar, centimetar, decimetar) i udaljenosti (metar, kilometar)

 - mjerimo dužine odgovarajućim mjernim instrumentom

- zapisujemo duljinu dužine  mjernim brojem i znakom mjerne jedinice

- duljinu dužine zapisujemo matematičkim znakovima

 

Mjerenje je postupak kojim se nekom mjernom jedinicom određuje koliko se puta nalazi ta jedinica u nekoj veličini.

ISHODI:

- spoznavati matematiku kao koristan i nužan dio znanosti, tehnologije i kulture

- uključiti djecu u  praktični rad u kojem će uspoređivati, mjeriti ili procjenjivati

Jedan od najvećih problema je prenaglašavanje aktivnosti preračunavanja mjernih jedinica, čime se sadržaji mjerenja pretvaraju u računanje, a time se gubi bit ove tematike. Procjene koje bi trebale biti najkorisnija aktivnost u ovoj cjelini se veoma rijetko rade, čime se naučena znanja usvajaju samo deklarativno. Sve ovo dovodi nas u situaciju da su djeci ova važna i korisna saznanja potpuno apstraktna i strana, a da stvarne vještine mjerenja uče izvan škole, u svakodnevnim neformalnim životnim situacijama. Na nastavi matematike prvo smo procjenjivali duljinu različitih predmeta, a zatim mjerili raznim alatima od drvenih letvica do papirnatih metara koje nam je promotorica Alfe donijela kao didaktički materijal. Alfin učenički metar dobio je svaki učenik :).

Mjerenja ćemo nastaviti tijekom svibnja - mjerenje mase i obujma tekućine.


Osnovna škola Barilović