
Vjeroučiteljica Brigita Gojak sudjelovala je na međunarodnom TCA seminaru „Learning, connecting, evolving: Erasmus+ in the digital era“ koji je održan u Parizu od 1. do 4. prosinca 2025. godine. Uz Brigitu Gojak, na seminaru su sudjelovala i još trojica sudionika iz Hrvatske, što je dodatno pridonijelo razmjeni iskustava i jačanju suradnje na nacionalnoj i europskoj razini.
Seminar je bio posvećen mogućnostima, izazovima i utjecaju programa Erasmus+ u digitalnom dobu, s posebnim naglaskom na to kako se obrazovanje i osposobljavanje – u formalnom i neformalnom kontekstu – mogu prilagoditi brzim digitalnim promjenama te koje inovacije i promjene digitalizacija donosi u području poučavanja i učenja.
Prvog dana seminara održana je velika konferencija posvećena digitalnoj transformaciji u okviru programa Erasmus+, koja je okupila velik broj sudionika iz različitih europskih zemalja. Kroz izlaganja i okrugle stolove te praktične radionice naglašeno je kako Erasmus+ ima ključnu ulogu u povezivanju, osnaživanju i transformaciji obrazovanja u digitalnom dobu. Poseban naglasak stavljen je na razvoj digitalnih kompetencija, inovativnih pristupa učenju te jačanje suradnje među europskim obrazovnim institucijama.
Drugi i treći dan seminara bili su namijenjeni razmjeni primjera dobre prakse i umrežavanju sudionika kroz interaktivne radionice, ali i sudjelovanju u predavanjima i radionicama zanimljivih i iskusnih govornika. Posebno se istaknula tema Spiral model for education in the Digital era (Spiralni model obrazovanja u digitalnom dobu), koji naglašava poučavanje usmjereno na stvaranje smisla u učenju, a ne na puko prenošenje informacija. Ovakav pristup omogućuje ostvarivanje kurikulumskih ishoda kroz „razlamanje“ velikih životnih tema te razvoj kritičkog mišljenja i moralnog razvoja učenika.
Jedna od važnih tema bila je i AI – Rethinking knowledge, truth & understanding (Umjetna inteligencija – promišljanje znanja, istine i razumijevanja), pri čemu je istaknuto kako digitalna transformacija predstavlja epistemološku, a ne samo tehničku promjenu. Umjetna inteligencija promatra se kao produžetak ljudskog mišljenja, a njezina primjena u poučavanju zahtijeva razumijevanje načina na koji AI generira znanje kako bi se mogla koristiti s najvećom dobrobiti za učenje.
Posebna pozornost posvećena je i temi Digital well-being (Digitalna dobrobit), koja naglašava potrebu uspostavljanja ravnoteže i harmoničnog odnosa s digitalnim tehnologijama radi očuvanja mentalnog zdravlja i kognitivne ergonomije, uz holistički pristup dobrobiti pojedinca.
U praktičnom dijelu seminara sudionici su sudjelovali u radionici Vibe coding, gdje su upoznali vještine kodiranja uz pomoć umjetne inteligencije. Također su dobili informacije o radu SALTO centara i dostupnim korisnim materijalima te stekli iskustvo rada s LEXIE- AI hologramom prilagođenom korištenju u nastavi i radu s učenicima.
Program seminara pružio je i iznimno vrijednu mogućnost networkinga, razmjene ideja te uspostavljanja novih kontakata s kolegama iz cijele Europe, s ciljem ostvarivanja buduće Erasmus+ suradnje. Ovakav aspekt seminara bio je jako pozitivan, jer otvara prostor za razvoj zajedničkih projekata i dugoročnu međunarodnu suradnju.
Sudjelovanje na ovom TCA seminaru omogućilo je vjeroučiteljici Brigiti Gojak i ostalim sudionicima iz Hrvatske unaprjeđenje znanja o digitalizaciji u obrazovanju, stjecanje novih europskih kontakata te upoznavanje inovativnih alata i pristupa koji će doprinijeti kvalitetnijem i suvremenijem poučavanju u školi.
















