Datum objave: 3. svibnja 2025.

Erasmus+Teacher Academy, Firenza

U organizaciji Europass Teacher Academy održan je tečaj pod nazivom „ ChatGPT and Basic AI Tools“ koji sam pohađala u sklopu Erasmus+ akreditacije Osnovne škole Barilović. Tečaj je održan u Firenzi od 31. ožujka do 5. travnja 2025. Voditelj tečaja bio je Pietro Antichi, a prisustvovali su učitelji iz Hrvatske, Bugarske, Španjolske i Francuske. Iz naše škole tečaju su uz mene prisustvovale učiteljice Kim Džananović (fizika ) i Amalija Misir Čujko (biologija).
1. dan
Prvog dana tečaja program je bio usmjeren na međusobno upoznavanje sudionika tečaja na osobnoj i profesionalnoj razini čime je uspostavljen temelj za daljnju razmjenu znanja i iskustava. Svaki sudionik predstavio je zemlju i školu iz koje dolazi.
2. dan
Drugi dan tečaja istraživali smo ChatGPT na način da mu je svaki sudionik postavio jedno pitanje. Taj odgovor smo zalijepili na zajedničku Padlet ploču i zatim svi zajedno analizirali odgovore na naša pitanja. Nakon toga upoznali smo se s Miro GPT i kako ga koristiti.  Koristimo ChatGPT za generiranje i usavršavanje sadržaja, a zatim ga strukturiramo i vizualiziramo u Miru pomoću AI značajki. Naučila sam kako kombinirati oba alata za bolju i bržu timsku suradnju.
Ideogram AI Image Generator vrlo je učinkovit alat stvoren za generiranje AI slika. Nudi jednostavno i prijateljsko korisničko sučelje za izradu kreativnih umjetničkih djela. Osim toga, može podržati različite stilove slike, kao što su realistične, animacije, kinematografske itd. Osim slika, alat je također sposoban za izradu dizajna i logotipa. Zanimalo me je kako je izgledala katedrala u Firenzi u ranom 19. stoljeću pa sam pitala Ideogram AI i dobila zanimljivu fotografiju.
3. dan
Trećeg dana tečaja dobili smo zadatak osmisliti zanimljivu aktivnost za nastavu [predmet] u trajanju od [vrijeme] minuta. Aktivnost bi trebala biti prikladna za učenike [dobna skupina/obrazovna razina] i promicati [obrazovni cilj, npr. kritičko razmišljanje, suradnju, kreativnost]. Uključiti detaljne upute, potrebne materijale i metode ocjenjivanja.
Trebali smo koristiti AI alate koje nam je trener ponudio na Padlet ploči, isprobati isti upit na svakom alatu i pronaći aktivnost za koju mislimo da je najprikladnija našim potrebama. Za svoju aktivnost smatrala sam najprikladniji alat Gemini.
Sljedeći zadatak bio je isprobati Mizou, AI ChatBot. Mizou je besplatni alat koji omogućuje vašim učenicima sigurne i nadzirane interakcije s edukativnim AI chatbotovima. Evo kako Mizou funkcionira:
Kao učitelj postavljate besplatan račun za sebe.
Zatim odabirete unaprijed izrađenog AI chatbota ili kreirate vlastitog.
Zatim dijelite pozivnicu s učenicima kako bi mogli sudjelovati u AI aktivnosti.
Napomena: Učenici se ne prijavljuju niti otvaraju račun.
Dok učenici sudjeluju u aktivnosti, možete pratiti njihove interakcije.
Na kraju aktivnosti, AI daje ocjenu učeniku na temelju njegovih interakcija s chatbotom i rubrike koju ste postavili.
Zadnja aktivnost trećeg dana bila je Goosechase. To je platforma koja nam pomaže stvoriti zanimljiva, interaktivna iskustva. Preporučam da posjetite goochase.com kako biste saznali više o tome kako funkcionira! U Goosechase sam napravila zadatak: History of old town Zagreb. Sljedeća aktivnost bila je sudjelovati u timu u Gooschase koji nam je pripremio trener Pietro. Bila sam u timu sa kolegicama iz Španjoske i Bugarske. Gooschae je bio vrlo dinamičan i zabavan, te nas je potaknuo na timski rad.
4. dan
Četvrtog dana tečaja pobliže smo se upoznali sa Quizizz.com. Napravila sam Grammar quiz i odlučila sam ga često upotrebljavati jer je lako napraviti zabavan kviz za učenike.
Slijedeći alat bio je Gamma.  Gamma app je aplikacija koja koristi umjetnu inteligenciju (AI) kako bi korisnicima omogućila brzo i jednostavno stvaranje prezentacija, dokumenata i web stranica. Korisnici mogu jednostavno unijeti temu svoje prezentacije, a AI će obaviti sve formatiranje i dizajn, stvarajući prekrasne i uzbudljive sadržaje.
Ovaj alat mi se jako svidio i često ću ga upotrebljavati za izradu sadržaja za nastavu engleskog jezika.
Alat koji mi se najviše svidio i smatram ga najkorisnijim za svoj predmet (engleski jezik) je magicschool.ai
Ono što ovu platformu čini posebnom je njezina sposobnost pružanja podrške nastavnicima u pripremi i izradi nastavnih materijala, čime istovremeno osigurava više vremena a time i energije za ključni aspekt obrazovanja – interakciju s učenicima. Vrlo lako i brzo možete napraviti radni listić za učenike.
Zadnji alat koji smo upoznali četvrtog bio je Google Arts & Culture. Google Arts & Culture je jedna od aplikacija koju svakako vrijedi imati na svojem pametnom telefonu, a njezina ključna vrijednost nalazi se u tome što omogućava jednostavno upoznavanje s brojnim kulturnim baštinama kao i mogućnost pregledavanja ogromnog broja umjetnina te drugog zanimljivog sadržaja. Tijekom korištenja aplikacije dobili smo vrlo zabavne fotografije.
Nakon toga smo koristili Musical Canvas - Google Arts & Culture gdje smo mogli izraditi svoju pjesmu.
Na kraju četvrtog dana naš trener Pietro, koji je ujedno i turistički vodič, poveo nas je u razgledavanje Firenze.
5. dan
Petog dana naučili smo koristiti alat Cap&Cut.  U alat smo stavljali fotografije koje smo slikali tijekom razgledavanja Firenze i tako dobili zanimljivi video koji smo podijelili na Padlet ploči, zatim je trener pokazivao naše uratke cijeloj grupi. Nakon toga trener Pietro podijelio je certifikate za uspješno odrađen tečaj svim sudionicima tečaja.
U poslijepodnevnim satima Teacher Academy organizirala je izlet za sudionike u Pisu i Toscanu. Mi smo izabrale izlet u Toscanu i posjet dvjema vinarijama. Provele smo vrlo ugodno vrijeme sa ostalim sudionicima tečaja i upoznale predivnu Toscanu.
Tijekom ovog tečaja stekla sam osnovni teorijski pregled umjetne inteligencije u obrazovanju, naučila sam koristiti umjetnu inteligenciju za smanjenje opterećenja u pripremi nastavnog procesa i počela sam razumjeti prednosti i izazove implementacije umjetne inteligencije u obrazovanju. Također sam naučila osmisliti, implementirati i procijeniti lekcije i aktivnosti integrirane umjetnom inteligencijom, kako uz pomoć umjetne inteligencije angažirati učenike i tako osigurati njihovo mentalno blagostanje, koristiti alate umjetne inteligencije u interdisciplinarnim pristupima i pedagogiji usmjerenoj na učenika, razviti zadatke za poboljšanje transverzalnih vještina učenika – komunikacija, suradnja i kritičko razmišljanje kako bi učenici postali digitalno pismeniji. Tijekom tečaja dijelili smo svoje zadatke i ideje u zajedničkoj e-zbirci za dugoročno praćenje.
Zahvalna sam Erasmus programu na prilici da naučim nešto novo što će mi pomoći u mom radu. Smatram privilegijom raditi u školi koja je nositelj Erasmus+ akreditacije.
 
 
 
 
                                                                                                	Karolina Čorak, učiteljica engleskog jezika
 
 
 

                                                                                                    Karolina Čorak, učiteljica engleskog jezika

Pročitajte još

Za Vijeće roditelja i Školski odbor

Za Vijeće roditelja i Školski odbor

Molimo članove Vijeća roditelja i članove Školskog odbora da pročitaju navedene dokumente. Prijedlog-Godisnji-plan-i-program-2025-2026-za-webPreuzmi Prijedlog-Skolskog-kurikuluma-2025-2026Preuzmi Prijedlog-GPP-produzeni-boravak-2025-26-za-webPreuzmi

30. Dani EU baštine u Hrvatskoj – Izložba

"Baština nas povezuje" Jubilarni 30. Dani europske baštine u Hrvatskoj obilježavaju se 2025. godine u 53 naselja, kroz više od 96 događanja u organizaciji 104 ustanove i udruge. Ovogodišnja tema „Graditeljska baština: prozor prema prošlosti, pogled u budućnost“...

Skip to content