Učenice sedmog razreda, Marta Milas, Tajana Drašković Krajačić, Elena Novosel i Manuela Dujam te učenice osmog razreda, Nika Cindrić, Mia Bačelić, Gabrijela Bišćan i Lucija Brcković, sudionice međunarodnog projekta „Djevojčice u STEM-u“, sudjelovale su u ovogodišnjem obilježavanju Međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti, koji se svake godine slavi 11. veljače. Taj dan, koji je Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila 2015. godine, ističe važnost ravnopravnosti spolova u znanosti te potiče djevojčice i žene na uključivanje u STEM područja – znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. U sklopu projektne aktivnosti, učenice su, zajedno sa svojim mentoricama, Ivana (Matematika), Duška (Kemija), Kim (Fizika) i Amalija (Biologija), sudjelovale na online predavanju održanom putem platforme Microsoft Teams. Predavanje je uključivalo intervju s trima istaknutim hrvatskim znanstvenicama, koje su podijelile svoja profesionalna iskustva i izazove s kojima su se susretale u znanstvenim karijerama.
Dr. sc. Marija Mazor, molekularna biologinja, govorila je o svom radu u području biomedicine i istaknula svoju ključnu ulogu tijekom pandemije COVID-19 u razvoju i implementaciji dijagnostičkih testova te u osnivanju prvog laboratorija za molekularnu dijagnostiku pri KBC-u Rijeka.
Dr. sc. Renata Vlahović Kruc, matematičarka i sveučilišna profesorica, predstavila je svoj znanstveni rad koji uključuje istraživanja u području kombinatorike i konačnih geometrija, s posebnim naglaskom na obrazovanje budućih učitelja matematike.
Dr. sc. Ana Sović Kržić, izvanredna profesorica na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, osvrnula se na međunarodne projekte u kojima sudjeluje – uključujući Erasmus+ projekte „RoboGirls“ i „RobotTheater“ te Obzor Europa projekta „ICSE Science Factory“.
Tijekom predavanja, učenice su saznale više o karijernim putevima ovih znanstvenica, Ova je aktivnost bila prilika za osvješćivanje važnosti doprinosa djevojaka i žena u znanosti te motivaciju učenica da u budućnosti i same aktivno sudjeluju u stvaranju i razvoju znanstvenih ideja.
