« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Kada učenike pitate koji im je predmet najteži, većina njih obično odgovara, MATEMATIKA. Onaj mali broj učenika koji matematiku vole, čudi se većini koja to ne zna. Pojava Covida – 19 svima je otežala i promijenila život. Što se četvrtaša tiče, prekid nastave došao je u vrijeme najtežeg dijela gradiva matematike. Pisano dijeljenje dvoznamenkastim brojem, mjerne jedinice za površinu i obujam… Putem online nastave, komunikacijom preko viber grupa i mailova, svi se trudimo najviše što možemo.
Nastavak teksta je pod OPŠIRNIJE.
Ove godine uvedeni su novi elementi praćenja, vrednovanja i ocijenjivanja učenika u svim nastavnim predmetima. U nastavnom predmetu Matematika imaju tri elementa: usvojenost znanja i vještina, matematička komunikacija i rješavanje problema. Učenici 4. razreda najbolje reagiraju na usvojenost znanja i vještina. Ovaj element je osnova za sljedeća dva. Najbolje rješavaju takozvane numeričke zadatke, zadane različitim računskim operacijama. Kada isti takav zadatak, npr. zadatak pisanog zbrajanja zadate učeniku i pri tom tražite matematičku komunikaciju, sve je puno teže. Učenik uspješno zbraja brojeve, ali komunikacijski se teže izražava, ne objašnjava uvijek s lakoćom što zapravo radi.
Kod rješavanja problema, učenici još teže reagiraju. Npr. za zadaću su zadana dva broja (5566 i 22). Zadatak je bio da sa ta dva broja osmisle i napišu što više zadataka. U prvoj fazi učenici rade samo četiri računske radnje. Na dodatne upute pišu tekstualne zadatke i zadatke izvođenja redoslijeda računskih radnji. Najveći problem su tekstualni (problemski) zadaci. Učenik često dobro napiše zadatak i izračuna ga, ali zadatak nije logički dobro osmišljen. Poput onoga jedna olovka košta 3 000 kn, jer olovka ne košta toliko, košta 3 kn. Zadaci ovog tipa ponovo su vraćeni na doradu, uz napomenu da učenik prouči potrebne elemente. Nakon nekoliko pokušaja zadaće su bile zadovoljavajuće.
Zaključak: Ništa se ne mijenja preko noći, niti samo od sebe. Što nam je činiti? Razvijati logičko mišljenje i zaključivanje. S učenicim raditi što više problemskih i istraživačkih zadataka i to onih koji imaju više rješenja.