preskoči na sadržaj

Osnovna škola Barilović

Login

Non scholae sed vitae discimus. – Ne učimo za školu nego za život.

Logo škole

Tražilica
Facebook škole
 
Red Button

Hrabri telefon

Moto škole

Što se nauči u djetinjstvu, nikad se ne zaboravlja.

Poveznice učenici

edu portal

 

   

 

PROMETNA UČILICA

Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Kamo nakon osnovne škole

Školske novine

Pročitajte najnoviji broj!

Starije brojeve možete naći ovdje.

 
Satnica
 PRIJEPODNE

1.

8,00 - 8,45

2.

8,50 - 9,35

3.

9,55 - 10,40

4.

10,45 - 11,30

5.

11,35 - 12,20

6.

12,25 - 13,10

7. 13,15 - 14,00

 

hitna medicinska pomoć

 
Prognoza vremena
MySpace weather
 
Pogled kroz prozor
30.11.2018. 22:52
Pogled na studeni
Broj 107, studeni 2018.ISSN 1848-2171 Pročitajte kako je Aleksandra Čeh na zanimljiv način potaknula i motivirala učenike kako bi stekli njemačke i slovenske književne pojmove, odnosno obogatili vokabular. Više... Ključ učenja stranog jezika je motiviranost učenika, a Mondegrinov pristup je … Nastavi čitati →

30.11.2018. 22:36
Germanizmi v dialektu pri pouku nemškega jezika
Aleksandra Čeh Sprva je nastala raziskovalna naloga z naslovom ,,Narečje v naši občini in popačenke v našem narečju kot dediščina nemškega jezika", ki je potekala v okviru projekta ,,Občina Markovci - to smo mi", ki smo ga izvedli na OŠ … Nastavi čitati →

30.11.2018. 22:30
Mondegrini pri pouku angleškega jezika
Bojana Urbanc Beseda "mondegreen" ima svoj izvor v angleškem jeziku in predstavlja napačno razumevanje odpetega ali govorjenega besedila. Prvi zapis te besede se pojavi leta 1954, ko ameriška pesnica Sylvia Wright zapiše svojo izkušnjo iz otroštva. Kot majhno dekle je … Nastavi čitati →

Poveznice učitelji

eMatica

CARNet Admin

stručni skupovi prijava

Carnet Vijesti
07.12.2018. 15:30
Održan Strateški forum o digitalnom sazrijevanju škola
U organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET i Ministarstva znanosti i obrazovanja, održan je Strateški forum pod nazivom "Digitalno sazrijevanje škola". Na Forumu su uz pomoćnicu ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidiju Kralj sudjelovali i Ádám Horváth iz mađarskog Centra za digitalnu pedagogiju i metodologiju i Borut Čampelj iz Ministarstva obrazovanja, znanosti i sporta u Sloveniji.

04.12.2018. 09:01
Najava: Strateški forum "Digitalno sazrijevanje škola"
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja organizira Strateški forum pod nazivom "Digitalno sazrijevanje škola", koji će se održati u srijedu, 5. prosinca 2018. godine s početkom u 15 sati u prostorijama Ministarstva znanosti i obrazovanja. 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 5. 2011.

Ukupno: 336421
Ovaj mjesec: 2089
Ovaj tjedan: 150
Danas: 25
Lektira za 5. razred (po eksperimentalnom programu)
Mirjana Vranić Šušlje / datum: 19. 9. 2018. 22:01

Cjelovito čitanje književnih tekstova među ključnim je sastavnicama učenja i poučavanja književnosti. Ono proizlazi iz dvojake svrhe nastave književnosti: s jedne strane omogućuje razvoj kulturne pismenosti, s druge pak strane, čitanje književnih tekstova otvara nove perspektive za refleksiju o svijetu, sebi i drugima.

Učenje i poučavanje književnosti temelji se na doživljajno-spoznajnome, emocionalno-iskustvenom, literarnom i estetskom pristupu književnom tekstu radi interpretacije i vrednovanja, razvoja problemskoga i kritičkoga mišljenja te stvaralaštva. Strategije i aktivnosti učenja i poučavanja književnosti usmjerene su razvijanju kritičkoga, problemskog i literarnoga čitanja te na učeničko stvaralaštvo, pri čemu do izražaja dolaze učenikova osobnost i kreativnost potaknuta čitanjem književnoga teksta.

Popis djela za cjelovito čitanje sastavljen je prema načelu mogućnosti ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda u predmetnome području Književnost i stvaralaštvo te je vođen idejom o profesionalnoj autonomiji učitelja i nastavnika. Pri izboru književnoga teksta za čitanje učitelju i nastavniku preporučuje se odabir suvremenih tekstova za poticanje literarnoga čitanja prema načelima: od poznatoga prema nepoznatome, od bliskoga prema udaljenome; tj. učenik se s temom ili žanrom upoznaje na suvremenim tekstovima, a potom produbljuje spoznaje i vještine na tekstovima iz književnopovijesnih i stilskih razdoblja. Književni tekstovi namijenjeni cjelovitom čitanju izabiru se prema kriterijima: recepcijsko-spoznajnih mogućnosti učenika, žanrovskoj uravnoteženosti i tipičnosti (poezija, proza, drama), oglednosti književne poetike, literarne vrijednosti te podjednake zastupljenosti hrvatskih i svjetskih književnih tekstova iz različitih književnopovijesnih razdoblja. Radi ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda čitaju se i ulomci iz predloženih ili slobodno odabranih književnih tekstova, od kojih su neki izrijekom i navedeni u razradi odgojno-obrazovnih ishoda. Učenju i poučavanju književnosti i stvaralaštva pristupa se tematsko-žanrovski. Izbor tema prepušten je procjeni učitelja ili nastavnika na temelju analize potreba i procjene zanimanja učenika koje poučava.

Tijekom osnovnoškolskoga i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja učenik u svakoj školskoj godini samostalno čita određeni broj cjelovitih književnih tekstova koje učitelj i nastavnik izabire radi ostvarivanja predviđenih ishoda.

U drugome i trećem ciklusu učenik čita 8 cjelovitih književnih tekstova, od toga 2 obvezna književna teksta.

Učenik u svim ciklusima čita jedno djelo po vlastitome izboru godišnje. Broj djela za čitanje po vlastitome izboru učenika nije ograničen, čak štoviše, učenike valja poticati na čitanje iz užitka radi poticanja literarnoga čitanja te stvaranja čitateljskih navika i čitateljske kulture.

Popis obveznih književnih tekstova za cjelovito čitanje.

Drugi ciklus:

Brlić-Mažuranić, Ivana, Šegrt Hlapić

Lovrak, Mato, Vlak u snijegu

Lovrak, Mato, Družba Pere Kvržice

Balog, Zvonimir, izbor iz poezije

Vitez, Grigor, izbor iz poezije Kušan

 Ivan, Koko u Parizu

 

Drugi ciklus

 

Drugi ciklus (peti razred)

 

Obvezna djela za cjelovito čitanje

Ivan Kušan, Koko u Parizu

Grigor Vitez, Pjesme

Grigor Vitez, Izabrane pjesme

 

Prijedlog djela za cjelovito čitanje

Balog, Zvonimir, O Bože, kako sam ja blesav

Bilopavlović, Tito, Paunaš / Filipini iza ugla

Brajko-Livaković, Maja, FinkaFi

Dahl, Roald, Charlie i tvornica čokolade / Fantastični gospodin Lisac

Gardaš, Anto, Duh u močvari / Ljubičasti planet / Izum profesora Leopolda

Gavran, Miro, Igrokazi za djecu

Gavran, Miro, Sretni dani / Kako je tata osvojio mamu

Gluščević, Maja, Bijeg u košari / Tišina, snima se

Graham, Kenneth, Vjetar u vrbama

Hitrec, Hrvoje, Eko Eko / Humandel

Horvat, Tihomir, Frka u Ščitarjevu

Kanižaj, Pajo, 3čave pjesme

Krilić, Zlatko, Šaljive priče i priče bez šale

Kušan, Ivan, Lažeš, Melita / Domaća zadaća

Lagerlöf, Selma, Legende o Kristu

Maar, Paul, Tjedan sav od subota

Macan, Darko, Knjige lažu

Matošec, Milivoj, Strah u Ulici lipa

Pichon, Liz, Tom Gates – Odlični izgovori (i druge dobre fore)

Pilić, Sanja, Nemam vremena / Zar baš moram u školu?

Polak, Sanja, Dnevnik Pauline P. / Drugi dnevnik Pauline P. / Morski dnevnik Pauline P.

Puškin, Aleksandr Sergejevič, Bajka o ribaru i ribici

Sempé, Jean-Jacques, Goscinny, René, Nikica

Škuflić-Horvat, Ines, (ur.), Kaos prije premijere

Winterfeld, Henry, Timpetill

Zlatar, Pero, Otključani globus

Željeznjak, Mila, Sretne priče

 

Ideje za predstavljanje knjige

  • oslikaj staru majicu u duhu knjige
  • napravi pizzu o knjizi – na kutiji nacrtaj naslovnicu knjige, a knjigu predstavi različitim zadatcima podijeljenima u kriške
  • napravi društvenu igru na temu knjige 
  • napravi reklamnu brošuru o knjizi 
  • napravi lutkarsku predstavu o knjizi 
  • napravi Fakebook profil glavnoga lika (Fakebook)
  • napravi videoigru o knjizi
  • napravi ilustrirani pojmovnik s pojmovima iz pročitane knjige i objasni ih
  • napravi PowerPoint prezentaciju o knjizi
  • osmisli kviz za razredni odjel o pročitanoj knjizi
  • osmisli križaljku o knjizi
  • snimi jednominutni monolog glavnoga lika
  • snimi jednominutni film o knjizi
  • napravi novine o knjizi – intervjue s likovima, članke o problemima koji se javljaju u knjizi, fotografije likova i sl. 
  • napiši pismo jednom od glavnih likova: posavjetuj ga, pokudi, pohvali, pomozi mu riješiti problem koji ima
  • napiši pismo autoru knjige: pitaj ga kako je knjiga nastala, otkud mu ideja za pisanje knjige, čime su motivirani postupci likova koji ti se (ne)sviđaju i sl. 
  • u Vennovu dijagramu usporedi glavne likove
  • nacrtaj/sašij kostime za glavne likove
  • odaberi opis izvanjskog ili unutrašnjeg prostora pa u kutiji za cipele napravi umanjenu scenografiju tog prostora
  • dizajniraj plakat jer je knjiga doživjela dramatizaciju i bit će izvedena u kazalištu
  • organiziraj talk show s glavnim likovima iz knjige koje će glumiti pojedini učenici - izaberi voditelja i naznači teme o kojima će se razgovarati
  • nacrtaj graf s kronološkim i retrospektivnim događajima u knjizi - crveno kronologija, plavo retrospekcija
  • napravi vremensku lentu i ucrtaj najznačajnije datume i događaje iz knjige
  • napiši dnevnik glavnog lika koji je vodio uoči događaja u knjizi ili koji je vodio poslije glavnog događaja (prva osoba)
  • napiši dramatizaciju jednog poglavlja knjige/izvedi dramatizaciju u suradnji s drugim učenicima
  • prebaci lik u današnje vrijeme i objasni kako bi se ponašao u suvremenom svijetu
  • organiziraj radiopostaju i izvještavaj o knjizi uživo, odaberi i glazbu koja "ide” uz knjigu
  • napravi štapnu lutku (glavni lik) i izvedi jednominutni monolog glavnoga lika iz knjige
  • organiziraj panel-raspravu: pozovi goste koji mogu odgovoriti na probleme likova iz knjige, pozovi i likove, odaberi voditelja
  • zamisli da si književni kritičar i napiši recenziju o pročitanoj knjizi za jutarnje izdanje dnevnog lista (objektivno, bez spinova) 
  • usporedi knjigu i filmsku adaptaciju knjige
  • nacrtaj glavne likove prema opisu u knjizi
  • nacrtaj strip o knjizi
  • stvaralački nadogradi knjigu: izmijeni završetak, uvedi nove likove, „uđi“ u knjigu i doživi pustolovine s glavnim likovima, promijeni mjesto radnje, vrijeme radnje
  • pojednostavi sadržaj knjige i nacrtaj slikovnicu s ilustracijama
  • organiziraj parlaonicu o knjizi na zadanu temu
  • organiziraj sudnicu o knjizi: sudi glavnom liku zbog nekog njegova postupka
  • nacrtaj novu naslovnicu knjige
  • nacrtaj glavne likove na oblutcima
  • napravi reklamu (od 30 sekundi) o knjizi
  • napiši intervju koji vodiš s glavnim likom u knjizi
  • zamisli da si autor knjige i da želiš prodati filmska prava za svoju knjigu; napiši pismo producentima - objasni radnju, predloži glumce za pojedine uloge, izaberi lokacije za snimanje
  • napravi blog glavnog lika iz knjige
  • lektira iz „škarnicla“ - oslikaj prednju stranu papirnate vrećice kao naslovnicu, s druge strane napiši upute za uporabu; u vrećicu spremi deset predmeta koji te asociraju na knjigu; objasni svoj izbor predmeta
  • napravi kartice s pojmovima iz knjige
  • napravi izložbu o knjizi: eksponate biraj prema sadržaju knjige; opiši svaki eksponat, upriliči otvorenje izložbe uz goste
  • predstavi knjigu posterom
  • napravi spomenar ili fotoalbum glavnoga lika
  • napravi rječnik zastarjelica/lokalizama/dijalektizama/žargonizama s riječima iz knjige
  • organiziraj večer čitanja ulomaka iz knjige uz čaj i keksiće
  • održi javni govor u trajanju od dvije minute o knjizi ili problemu iz knjige

 


[OPŠIRNIJE]



Toondoo; Ante Spudić
Mirjana Vranić Šušlje / datum: 26. 3. 2018. 12:42

U izradi stripa prema web alatu Toondoo, vještinu i interes pokazao je učenik Ante Spudić. Ovo je lirski strip, stihovi pjesme s pripadajućom sličicom. Sadržaj se nalazi u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Animoto; Mislav Mihalić 5. razred
Mirjana Vranić Šušlje / datum: 26. 3. 2018. 12:26

Učenici 5. razreda, prema izboru i mogućnostima, imaju priliku pokazati svoje animacijske sposobnosti i vještine primjenjujući ih web alatu ANIMOTO. Tako uče primjenu znanje o kadru, pokretu, rakursu, ubacivanju teksta i zvuka. Učenik Mislav Mihalić izradio je kratki video pomoću svojih omiljenih igrački, autića. Video je u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Literarni rad za Lidrano 2017.
Mirjana Vranić Šušlje / datum: 22. 2. 2017. 08:41

Učenik 5. razreda Niko Vratarić, na zavičajnom je jeziku uz pomoć svog tate napisao sastavak koji je upućen sa općinsko-gradskog susreta Lidrano 2017. na Županijsku smotru Lidrano 2017. koja se održava tradicionalno u Zorin domu Karlovac.

Literarni rad je pod "Opširnije".


[OPŠIRNIJE]



Gladni pauk; animacija; Korana Rodak
Mirjana Vranić Šušlje / datum: 17. 11. 2015. 10:42

Potaknuti aktualnim vremenom darivanja tijekom prosinca, neizbježno je sjećanje na prve darovane igračke za Svetog Nikolu ili Božić, možda stare i nekoliko desetljeća, pronađene u kutijama uspomena. S vremenom igračke mijenjaju svjoje trendove, ali uvijek imamo barem jednu koja nam je najdraža iz sve te kolekcije junaka i junakinja, lutkica, autića...

Učenici su imali priliku oživjeti omiljenu igračku, udahnuti joj dušu ili staviti u posve novu ulogu. Postoje za to mnogi web alati, ali ovaj put smo izabrali muvie maker.

Snimljene animacije pogledajte pod "Opširnije".


[OPŠIRNIJE]



Popis lektire za 5. razred
Mirjana Vranić Šušlje / datum: 16. 9. 2015. 10:56

V. RAZRED
(izabrati 9 djela, obvezna prva tri)

1. Ivan Kušan: Uzbuna na Zelenom Vrhu ili Koko i duhovi ili Zagonetni dječak ili Koko u Parizu ili Lažeš, Melita ili Domaća zadaća
2. Šaljive narodne priče
3. Ferenc Molnar: Junaci Pavlove ulice
4. Milivoj Matošec: Strah u Ulici lipa ili Tiki traži neznanca ili Posada oklopnog vlaka ili Suvišan u Svemiru
5. Grigor Vitez: Pjesme
6. Sempe/Goscinny: Nikica
7. Miro Gavran: Sretni dani ili Kako je tata osvojio mamu ili Zaljubljen do ušiju ili Svašta u mojoj glavi
8. Zlatko Krilić: Početak plovidbe ili Čudnovata istina ili Zabranjena vrata ili Veliki zavodnik ili Šaljive priče i priče bez šale
9. Sanja Pilić: Mrvice iz dnevnog boravka
10. Pavao Pavličić: Zeleni tigar ili Petlja ili Trojica u Trnju
11. Michael Coleman: Zov labirinta ili Mreža je bačena ili Bijeg s Mreže
12. Tihomir Horvat: Tajna Gornjega grada ili Frka u Ščitarjevu ili Muki
13. Mark Twain: Doživljaji Toma Sawyera ili Doživljaji Huckleberrvja Finna
14. Jules Verne: Put u središte zemlje ili Put oko svijeta za 80 dana ili 20000 milja pod morem
15. Maja Brajko-Livaković: Finka Fi
16. Tito Bilopavlović: Paunaš
17. Aleksandar Puškin: Bajka o ribaru i ribici
18. Basne (izbor)
19. Branka Primorac. Ljubavni slučaj mačka Joje
20. Roald Dahl: Charlie i tvornica čokolade
21. Michael Ende: Jim Gumb i strojovođa Lucas
22. Ivan Cankar: Istina i ljubav
23. Henry Winterfeld: Timpetill (Grad bez roditelja)
24. Hrvoje Hitrec: Matko na štakama
25. Anto Gardaš: Miron u škripcu ili Filip dječak bez imena
26. Selma Lagerlof: Legende o Kristu

 


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju