« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Danas su na "čaju s ravnateljicom" bile prvašice Vita i Ana i trećašice Magdalena i Nika. Čaj je bio s puno meda, ali to nije jedina slatka stvar jer one jako vole svoju školu i svoje prijatelje i učitelje.
Škola za život iz kuta naših učenika sasvim je novo iskustvo za mene jer učenici vide školu drugačijim očima nego mi odrasli i njima su važne sasvim male "obične" stvari.
Više o "čaju s ravnateljicom" pročitajte pod OPŠIRNIJE
Sudjelovanjem u radnoj skupini koju su vodili međunarodni savjetnici British Councila Jane English i Peter Maunder, četrnaest ravnatelja, većinom eksperimentalnih škola, prošlo je dodatnu edukaciju te sudjelovalo u izradi dokumenta koji je dao smjernice za kontinuirani profesionalni razvoj ravnatelja u Hrvatskoj. Uz to posjetili smo i nekoliko škotskih škola te doznali njihova iskustva u provođenju reforme školstva koja je započela prije desetak godina. Proces provođenja reformi nigdje nije lagan ni brz pa tako nije bio ni u Škotskoj. To je dugotrajan proces koji stalno doživljava promjene jer školstvo stalno treba unaprjeđivati i koristiti suvremene metode poučavanja pogotovo kad je u pitanju korištenje informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT).
Krajem prošle školske godine upoznala sam Učiteljsko vijeće s posjetom ravnatelja škotskim školama. Uočili smo da su pismenost, matematičke kompetencije i zdravlje i kod nas pri samom vrhu prioriteta te sam istaknula nekoliko dobrih primjera prakse primjenjivih i u našoj školi.
Kreirali smo i na učiteljskom vijeću prihvatili misiju i viziju naše škole. Učiteljima je preporučeno da u kreiranju i planiranju novog školskog kurikuluma vode računa o misiji i viziji škole.
Dogovorili smo da će u svim učionicama RN biti kreiran kutić za čitanje kako bismo utjecali na poboljšanje čitalačkih kompetencija kod učenika jer smo analizirajući netom završenu nastavnu godinu zaključili da većina učitelja nije zadovoljna napretkom učenika u čitanju i razumijevanju pročitanog. Također smo zaključili da je potreban napredak u podizanju samopouzdanja kod učenika i poboljšanju komunikacijskih vještina koje smo odlučili, između ostalog, razvijati uključivanjem učenika u mobilnosti što nam je i uspjelo u novoj školskoj godini budući da smo se uključili u Erasmus projekt i projekt prekogranične suradnje.
Dodatna novina od ove školske godine je i „čaj s ravnateljicom“ koji je već u samom početku pružio novi pogled na školu iz učeničke perspektive. Na kraju svakog polugodišta podijelit ćemo s učiteljima zapažanja učenika koji će nam poslužiti za poboljšanje poučavanja i učenja učenika.
Na čaj s ravnateljicom slučajnim odabirom (učenici se i sami vole javljati) pozivam uvijek dvoje učenika. Kako bi atmosfera bila što ugodnija i opuštenija kuharica nam pripremi čaj. Učenici ga onda zaslade medom ili šećerom. Osjećaju se važno, a ovi manji i pomalo prestrašeno u uredu ravnateljice. Pitam ih što su sve učili ovaj tjedan na nastavi? Jesu li svi učenici shvatili novo gradivo? Je li nekome bila potrebna dodatna pomoć? Što je bilo lagano? Što je bilo zanimljivo? Što se događa u razredu? Imaju li kakvih problema? Događa li se nešto zanimljivo? Jeste li zadovoljni sa školskim jelovnikom? Što biste drugim učenicima ispričali o našoj školi? Što biste pohvalili? Što bi trebalo promijeniti?
Nakon ovih pitanja učenici se najčešće sami toliko raspričaju da nam ni 45 minuta ne bude dosta za razgovor. Na čaj s ravnateljicom u pravilu idu za vrijeme sata razrednika ili nakon nastave dok čekaju autobus.
Nakon razgovora se pozdravljamo i učenici zadovoljni izlaze iz ureda uz obećanje da će ponovo navratiti budu li imali potrebu razgovarati s ravnateljicom. Ponekad napravimo i zajedničku fotografiju za uspomenu na naše druženje. Sljedeći put na redu je drugih dvoje učenika iz nekog drugog razreda, a plan je obaviti razgovore s barem dvoje učenika iz svakog razreda u polugodištu.
Značajan uvid u poučavanje i učenje pruža posjet nastavi, a budući da smo eksperimentalna škola nismo se odlučili za kratke desetominutne posjete već ćemo pratiti cijeli sat kako bismo dobili što bolji uvid u sve faze poučavanja. Naglasak je na aktivnom učenju (problemska nastava, istraživački rad, skupni rad) i vrednovanju posebno vrednovanju za učenje i kao učenje jer su novina za učitelje.
U školskom kurikulumu nalazi se razvojni plan kojim su posebno naglašena dva važna područja koja ove godine posebno želimo unaprijediti te će ona biti i posebno praćena:
- aktivno učenje i novi načini vrednovanja (povratna informacija, samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje)
- podizanje samopouzdanja kod učenika i poboljšanje komunikacijskih vještina
O čaju s ravnateljicom pisao je i Karlovački portal:
https://karlovacki.hr/osnovna-skola-barilovic-mala-skola-a-puno-projekata/