« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Nakon tri godine došli smo do završetka našeg Erasmus+ projekta „Mathematics with games and fun in all Europe. Od 20. do 24. veljače 2022. održana je posljednja šesta mobilnost u Gargždai Minijos Progymnasium, Litva. Na mobilnosti su uživo sudjelovali učitelji i učenici iz Hrvatske, Poljske i Rumunjske. Na daljinu su sudjelovali učitelji i učenici iz Italije i Turske. Na sastanku se raspravljalo o rezultatima PISA testa između zemalja partnera i uspoređivala se uspješnost nastave matematike i kurikulume u partnerskim zemljama.
Koordinatorica projekta Karolina Čorak (engleski jezik) i vjeroučiteljica Brigita Gojak u Litvu su povele učenike 5.a razreda. Učenici Gabrijela Bišćan, Lucija Brcković, Jakov Brozić i Jakov Novosel proveli su pet lijepih i hladnih dana u Litvi. Učenici su se trudili razgovarati na engleskom, sudjelovali su aktivno u svim radionicama i upijali prirodne ljepote Litve. Prema riječima učenika, najviše im se svidio Seimas tj. Parlament Republike Litve.
Tijekom ove mobilnosti matematičke aktivnosti bile su usmjerene na aktivnost pod nazivom "Tri M: Matematika, Materijali i Matematičari". Učenici su u školi izvodili matematičke aktivnosti koristeći pametne uređaje na različitim nastavnim platformama i aplikacijama, sudjelovali u nastavi gdje su nastavnici integrirali učenike iz partnerskih zemalja u matematičke aktivnosti i radili u međunarodnim grupama. Radili su križaljku kako bi imenovali poznate matematičare.
Izvan škole matematika je također bila posvuda. Obišli smo Stari grad Klaipėda i brojali korake i udaljenost između kipova u Starom gradu. Pripremajući pizzu u pizzeriji, sjetili smo se PI konstante, koja opisuje omjer duljine i promjera kruga. U Muzeju jantara u Palangi upoznali smo se s fizikalnim i kemijskim svojstvima jantara, usporedili težinu jantara s kamenom i plastikom te otkrili da se jantar ne utapa u slanoj vodi i da je zapaljiv. Na putu od Gargždaija do Vilniusa izračunavali smo udaljenost, vrijeme i prosječnu brzinu autobusa. Na putu za Trakai, nakon obilaska dvorca, usporedili smo starost dvoraca Litve i zemalja partnera te vrijeme njihove izgradnje. Matematika je također bila posvuda tijekom obilaska Vilniusa, uspoređujući stanovništvo glavnih gradova partnerskih zemalja i područje koje pokrivaju gradovi. Posjetivši Seimas Republike Litve, upoznali su se s djelovanjem Parlamenta, zakonodavnom procedurom, te mogućnostima sudjelovanja građana Litve u zakonodavnom procesu.
Najbolji dio putovanja bio je let avionom. Naš put je uključivao presjedanje u Varšavi, glavnom gradu Poljske, a zatim za Vilinus, glavni grad Litve. Tijekom pauze između letova učenici su uživali u prizorima spuštanja i uzlijetanja mnoštva aviona. U četvrtak, 24. veljače, oko 17.20. sletjeli smo u Zagreb gdje nas je s veseljem dočekala naša ravnateljica Vesna car i učitelj Josip Novosel i krenuli smo put kući. Napokon smo stigli pred PŠ Belaj u 18.30. gdje su naše učenike dočekali veseli roditelji.
Radosni smo da je naš projekt uspješno završio i da smo otišli na sve mobilnosti unatoč brojnim problemima uslijed pandemije virusa Covid 19. Tijekom trajanja projekta puno smo naučili, stekli puno novih prijatelja, posjetili puno lijepih mjesta. Veselimo se novim projektima u budućnosti.