« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
"Smisao finskog obrazovnog sustava, kako su ga zamislili njegovi eksperti prije tridesetak godina, jest u stvaranju kreativne i misleće osobe koja to što misli zna javno i reći, a ne nekoga tko će ostvarivati vrhunske rezultate na školskim i međunarodnim testiranjima. Sjajni rezultati na PISA testiranju su samo posljedica orijentacije da se djecu nauči misliti, a ne bubati i gomilati nepotrebno enciklopedijsko znanje. U Finskoj nema standardiziranih testiranja pa finski nastavnici svoje vrijeme i nastavne sate provode s učenicima u stvarnom učenju, u radu na projektima, a ne u pripremama za kojekakva predmetna natjecanja."
"A da se stvari ne kreću ususret finskom modelu, nego suprotno, dokaz je orijentacija prosvjetne vlasti da zbog krize i besparice zadrži sva predmetna natjecanja, ali da zato ugasi i državnu Domijadu, i Dane kruha, i Smotru učeničkih zadruga, dakle neke sustave koji potiču i promoviraju kreativnost, inovativnost, poduzetništvo, očuvanje tradicije i nacionalne baštine - sve ono što iskače iz našeg tradicionalnog natjecateljskog predmetnog sustava."
MEĐU NAMA, Što nama fali?, Marijan Šimeg
"To vrijedno i plemenito u našem poslu teško mogu vidjeti oni koji odozgo, svisoka gledaju dolje i donose odluke. Mi smo nekako uvijek one ovčice koje se prve strižu dok zagusti, a kod nas je stalno zbog nečeg gusto. Jedne godine udare poplave i navale komarci, druge godine suša i požari, pa navale puževi i pojedu salatu, udari grad i uništi vinograde i voćnjake i tome više nema kraja. Kad nema, onda je najlakše zagrabiti od onih idealista i entuzijasta koji još vjeruju u ideale i koji se uvijek nadaju da će pravda pobijediti. Pravda je prilično spora, a i slijepa gospođa i teško ju je dočekati. Posebno sporo dolazi u škole i među učitelje i kad dođe dolje već je praznih ruku, pa kad bi i htjela nešto datii, više nema ništa.
Dok tako učitelji čekaju u redu, strpljivo i poslušno, ima ih koji se časte debelim milijunskim nagradama i otpremninama; menadžeri, bankovni ravnatelji, razni savjetnici, lobisti i aktivisti pojedinih stranaka i firmi u svojim kožnatim, mekim foteljama razmišljaju duboke misli kako sebi pribaviti još kakvu privilegiju, pogodnost, bonus, masnu proviziju ili mito. Sve je to po nekim zakonima pisanim i nepisanim.
S jedne strane mnogi se bogate lukavošću i na tuđi račun, prosvjetari godinama čekaju milost odozgo nadajući se da će biti bolje. Po onoj narodnoj Rekla je da će, a ne zna kad će, i ovih dana su opet pala obećanja da će biti mnogo bolje, čim se za to pruži prva prilika."
NAŠA SVAKIDAŠNJICA, Pamet i sreća, Marija Drobnjak Posavec