preskoči na sadržaj

Osnovna škola Barilović

Login

Non scholae sed vitae discimus. – Ne učimo za školu nego za život.

Logo škole

Logo Školskog športskog kluba

Facebook škole
 
Red Button

Hrabri telefon

Moto škole

Što se nauči u djetinjstvu, nikad se ne zaboravlja.

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Kamo nakon osnovne škole

 

 

 

 

 

 

Satnica
 PRIJEPODNE

1.

8,00 - 8,45

2.

8,50 - 9,35

3.

9,55 - 10,40

4.

10,45 - 11,30

5.

11,35 - 12,20

6.

12,25 - 13,10

7. 13,15 - 14,00

 

hitna medicinska pomoć

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 5. 2011.

Ukupno: 567358
Ovaj mjesec: 1183
Ovaj tjedan: 226
Danas: 7
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Obrazovanje za održivi razvoj - Održivost u našim školama :)
Autor: Vesna Car, 9. 11. 2023.

Areadne LLC - Education for sustainable Development in our schools.

Od 5. do 11. studenog 2023. godine polazila sam tečaj vezan za održivi razvoj i održivo obrazovanje. Odlična ekipa mentora i organizatora učinila je sve da se u Kalamati, Grčka osjećamo dobrodošlo i sigurno te da uspješno savladamo planirane ishode.

https://www.areadne.eu/course/education-for-sustainable-development-in-our-schools/

Komunikacija s organizatorom tečaja Areadne prije samog dolaska na tečaj bila je detaljna. Putem maila dobili smo sve potrebne informacije o tečaju, putovanju, smještaju. Na svaki naš upit odgovarali su brzo i detaljno. Hotel je bio vrlo povoljan, sa sobama koje imaju pogled na more. Iako je bio početak studenog vrijeme je bilo odlično i svaki dan smo se mogli okupati u Jonskom moru pa čak i ja kojoj je uvijek hladno. Kalamata je puna malih restorana sa prihvatljivim cijenama. Imali smo zanimljiv obilazak grada s našom mentoricom kao i posjet obližnjoj Antičkoj Mesiniji te plesni tečaj tradicionalnih grčkih plesova uz neizostavan sirtaki. Sve to je bilo uključeno u cijenu tečaja. Po završetku tečaja, podijelili su sve dokumente i prezentacije koje smo koristili tijekom tečaja, korisne materijale i fotografije te izrazili želju za daljnjom suradnjom.

Radni dio bio je organiziran od ponedjeljka do petka, prvi dio od 12.00 do 14.00 h i drugi dio od 16.00 do 20.00 h. Prvi dan tečaja je bila nedjelja gdje su dvije grupe zajedno dobile osnovne informacije o tečaju i večera dobrodošlice na kojoj smo se međusobno upoznali.

Na tečaju je bilo 8 sudionika (učiteljice i ravnateljice) iz Hrvatske, Poljske, Finske i Španjolske, a predavačica je bila izuzetna, iskusna i jako dobra motivatorica koja je s nama podijelila pregršt praktičnih aktivnosti vezanih za našu temu. Druženja i izlete provodili smo zajedno s drugom grupom u kojoj je bilo deset sudionika te smo ih također dobro upoznali.

Sve naše aktivnosti bile su uključene u cijenu tečaja, samo smo hranu plaćali prema svom izboru.

Grad Kalamatu i Areadne tim od srca mogu preporučiti svima koji planiraju stručna usavršavanja i koji vole boraviti u manjem gradu gdje će se osjećati sigurno, dobrodošlo i u opuštenoj atmosferi uz vrlo ugodnu klimu sticati nove spoznaje i iskustva.


Prvi dan su nas naši domaćini upoznali sa aktivnostima koje će se održavati tijekom cijelog tjedna. Predstavili smo se i međusobno upoznali te dobili osnovne informacije koje se tiču smještaja i boravka u Kalamati, aktivnosti koje provodi Areadne LLC i Erasmus program. Druženje je završilo večerom u lokalnom restoranu.

Drugi dan započeli smo obilaskom centra Kalamate počevši od Church of Ypapanti - katedrale. Usporedili smo povijesni centar grada i novi centar s naglaskom na održivi razvoj. Nastavak je bio s naglaskom na osnovne pojmove vezano za održivi razvoj, održivost i ciljeve održivog razvoja do 2030 te edukaciju o održivom razvoju. Radionica je započela motivacijskom igrom kako bismo se bolje upoznali. Prema početnim slovima imena i prezimena trebali smo navesti imenice koje nas opisuju i pojasniti taj izbor. Trebali smo navesti i tri stvari koje znamo vezano za temu, dvije stvari koje bismo želji naučiti i postaviti jedno pitanje. Radni listić koji možemo koristiti za motivaciju učenika kod poučavanja ove teme dobili smo u digitalnom obliku i papiru. Ovakvi praktični zadaci pokazali su se vrlo korisni tijekom cijelog tečaja jer ih možemo koristiti po povratku u naše škole. U grupi nas ima osmero što nam je omogućilo idealne uvjete za rad. 

Obrazovanje o održivom razvoju je alat koji pokazuje kako ostvariti održivost ne na riječima već kroz djelovanje. Raspravljali smo zašto nacije s najboljim obrazovnim sistemima imaju i najveći ekološki otisak. (šumovi u komunikaciji, pokvareni telefon, najslabije pamtimo gledanjem i slušanjem, a najviše učimo činjenjem) Ponovili smo naučeno kroz zanimljivi kviz te za kraj trebali osmisliti jednu rečenicu na koji način možemo poučavati održivi razvoj u našim školama. 

Treći dan smo nastavili raditi na nizu praktičnih aktivnosti vezanih za potrošnju i održivost.

Najprije smo posjetili gradsku četvrt u kojoj smo na konkretnim primjerima vidjeli kako način gradnje pomaže u zaštiti od visokih vrućina te kako stijene mogu prikupljati sunčevu toplinu tokom dana a onda je lagano otpuštati navečer i zagrijavati stan. velika većina ili gotovo sve zgrade u gradu imaju na krovu panele i spremnike s vodom u kojima se ona zagrijava.

U drugom dijelu smo razgovarali o hrani koja je naše gorivo kako bi tijelo moglo raditi pravilno, zdravo i snažno. Ograničavamo konzumaciju prerađene hrane, bogate solju, jednostavnim šećerima i mastima. Osim toga, ova hrana ima visoku energetsku gustoću i malo hranjivih tvari. Što je namirnica duže stajala, to sadrži manje hranjivih tvari. Naglasak je na biljnoj hrani. Kada odlučujemo što ćemo kuhati, prvo razmišljamo o tome koje je povrće dostupno i kakav okus ima. Zadnja pomisao je koji izvor proteina možemo dodati. Ne mora to svaki dan biti meso, može biti sir, jaje ili neki biljni izvor poput mahunarki.

Smanjujemo bacanje hrane. Skuhajte potrebnu količinu. Ako ima viška, može se "pretočiti" u drugi obrok. Provjeravamo rokove trajanja i ne kupujemo hranu koju ne uspijemo potrošiti

Kupujemo domaće, sezonske proizvode. Ako je hrana uvezena, to znači da je za njen transport korišteno gorivo i što se više skladišti, to više degradira u hranjivim tvarima.

Također, voće i povrće je ukusnije ako se proizvodi lokalno, a podržava lokalno gospodarstvo.

Svi ovi zaključci izvedeni su iz konkretnih aktivnosti koje smo provodili, a motivacijske igre i ovaj put su nas poticale na razmišljanje o tome kako samo zajedničkom suradnjom možemo uspješno izvršiti neki zadatak i doći do zadanog cilja.

Četvrti dan smo radili na ekološkom otisku, a sve uz praktične aktivnosti u kojima se tražio timski rad. Vrlo zanimljivo i zorno bilo je prikazivanje puta na karti svijeta koji prijeđe kava da bi se našla u našoj šalici. Poruka je bila da trebamo koristiti lokalne proizvode kad god je to moguće. Video koji prikazuje sudbinu 29 000 žutih patkica koje su iz Hong Konga krenule na put u SAD bio nam je šokantan. Kontejner je usred oceana pao u more a one su  i nakon pet godina plutale u raznim dijelovima oceana pa stigle čak i do škotske obale. Bio je to poučan pokazatelj za oceanografe koji su proučavali kretanje plastičnog otpada. Nakon rasprave o mikro i nano plastici koje su također veliki i neizbježni zagađivači zaključili smo da je ova tema vrlo teška i pesimistična te da treba obratiti pažnju na način na koji će se ove teme poučavati. Naša voditeljica je izvrsno kombinirala ove teške teme sa motivacijskim igrama za upoznavanje članova naše grupe što preporučam inače raditi i u razredu.  https://www.youtube.com/watch?v=AvchlWftt80

Posjet antičkoj Meseniji bila je odlično osmišljena praktična aktivnost u kojoj smo kroz ulogu učenika mogli razviti ključne kompetencije za poučavanje o zadanoj temi.

Zahvaljujući izvrsnoj voditeljici Johanni upoznali smo ....

Upoznali smo digitalne alate koji nam mogu biti korisni u poučavanju o održivom razvoju:

QUIZ - Quertions

•WordWall https://wordwall.net/
•LearnigApps https://learningapps.org/
•Quizziz https://quizizz.com/
•Quizlet https://quizlet.com/en-gb
•Quizalize https://www.quizalize.com/
•Kahoot https://kahoot.com/
•EduCandy https://www.educandy.com/
•EducaPlay https://www.educaplay.com/
•LiveWorkSheets (advanced users)
https://www.liveworksheets.com/

POSTER digital tools:

 
Class Happy Tools:

https://www.online-stopwatch.com/

https://www.classtools.net/

https://bouncyballs.org 

Puzzle + Word Games:

Concept mapping

• Bubbl.us https://bubbl.us/ 
• CMapTools http://cmap.ihmc.us/ (download)
• VUE http://vue.tufts.edu/ (download)
• XMIND http://www.xmind.net/ (download)
 

Photo Album, Multimedia Poster, Picture eBook, Multimedia Story Book

•HTML5 DIGITAL PUBLISHING PLATFORM https://fliphtml5.com/
 

Some more digital tools

1.Genial.ly
2.LearningApps
3.Canva.com
5.DALL-e
6.Kahoot
8.Comic Gen
9.Toonytool
11.QR monkey
 
Za kraj smo razgovarali o temama koje nam daju razlog za optimizam:  
•The natural world
•The lives of other people
•The collective struggles - teams that have fought for their rights
•The visionaries
•Faith and beliefs
•The view of oneself
•Human creativity: art, music, sports
•Teachers-Centers and Colleagues - Support, Encouragement, Inspiration
•Relationships: friends, family, loved ones
•Being funny
•The roots: the knowledge of the ancestors and the connections to the past
Slobodno dopunite listu kad poučavate ove teške teme svoje učenike i uvijek pazite da je poučavate tako da ostavljate nadu u bolju budućnost usprkos svim teškoćama s kojima se susrećemo. 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju