« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Vjeroučiteljica Brigita Gojak sudjelovala je od 23.do 28. srpnja 2023. godine na Erasmus mobilnosti u sklopu K1 projekta SMILE koja je uključivala tečaj "Future Classroom" U gradu Porto u Portugalu.
Mobilnost je omogućila učiteljici unapređenje pedagoških vještina kroz aktivno sudjelovanje u radionicama i predavanjima o poučavanju u 21. stoljeću, koje je u skladu s razvojem učenika u digitalnom okruženju. Tečaj je organizirala organizacija 'Learning Together', a tečaj su vodili profesori Marco Bento i Celestino Magalhães. Na tečaju je sudjelovalo dvadesetak učitelja iz Španjolske, Poljske, Italije, Grčke, Mađarske i Hrvatske.
Tečaj je uključivao interaktivne radionice o korištenju nekih korisnih aplikacija:
Mentimeter: Aplikacija koja omogućava interaktivne prezentacije i anketiranje, potičući sudjelovanje učenika u nastavi.
Quizizz: Alat za izradu online kvizova koji potiče učenike na samostalno učenje i provjeru znanja.
Padlet: Platforma za stvaranje virtualnih ploča za suradnju i dijeljenje informacija.
Poučavanje u 21. stoljeću uključuje i metodu 'storytellinga' te upotrebu proširene stvarnosti u nastavi, stoga je tečaj uključivao edukaciju i o toj vrsti aplikacija:
Quiver: Aplikacija koja omogućava stvaranje 3D crteža koji oživljavaju kroz proširenu stvarnost.
3DBear: Alat za interaktivno učenje kroz proširenu stvarnost za poticanje kreativnost učenika.
Edpuzzle: Platforma za prilagodbu video materijala u svrhu bolje edukacije.
Dok su radionice bile posvećene edukaciji o radu s aplikacijama te izradu interaktivnih materijala učitelji su raspravljali o mogućnostima promjene paradigme poučavanja, koje uzima u obzir karakteristike učenika odraslih u digitalnom okruženju.
Mobilnost je uključivala i bogat socijalni program u kojem su polaznici imali mogućnost razgledati prekrasni Porto vožnjom Hop on-hop off busom, uživati u panoramskoj vožnji brodom rijekom Douro i razgledati poznatih 6 mostova koji povezuju Porto i susjedni gradić Villa Nova Gaia te se upustiti u degustaciju poznatog vina porto u jednoj od brojnih vinarija. Porto je živopisan grad, bogate povijesti, arhitekture i gastronomskih delicija.
Ova mobilnost ostavila je dubok, korisna za unaprjeđenje osobnih nastavničkih kompetencija, ali i unaprjeđenje rada škole u 21. stoljeću. Ovo je bilo neponovljivo iskustvo koje će unaprijediti naš rad i obogatiti obrazovni proces. Brigita Gojak
Od 7. do 13. travnja u Lisabonu se održala radionica pod nazivom „Climate Change and Sustainable Development Goals: Small Acts Create Huge Impact“ na kojoj je sudjelovala naša učiteljica talijanskog jezika Tonka Ivanković. U nastavku slijedi njezin osvrt…
Radionica je bila organizirana od strane bugarske Erasmus organizacije „Motivated Learning for Everyone“. Pod vodstvom naše trenerice Rute Machado proveli smo 7 vrlo zanimljivih i poučnih dana. Naše šaroliko i veselo društvo sastojalo se od pet učiteljica iz Rumunjske, učiteljice s Cipra, učitelja iz Njemačke i moje malenkosti. Aktivno smo sudjelovali u različitim aktivnostima koje su bile previđene programom radionice.
Jedan od glavnih ciljeva bio je upoznati učitelje s razvojnim strategijama i metodologijom kako bismo što uspješnije poučavali i primjenjivali teme održivog razvoja i klimatskih promjena u svojim školama. S obzirom na lokaciju održavanja radionice prvo smo se upoznali s portugalskim obrazovnim sustavom i poučavanjem o klimatskim promjenama u njihovoj zemlji. Govorilo se o integriranju ovih tema u školske kurikulume, istraživanju ključnih termina poput socijalne jednakosti, ekološkog upravljanja, ekološkim akcijama i sposobnostima koje trebaju imati oni koji rade na smanjenju efekta klimatskih promjena i održivom razvoju. Istraživanjem navedenih termina raspravljalo se o sličnostima i razlikama između hrvatskih sustava i kurikuluma te sustava ostalih sudionika odnosno država. Kroz aktivnosti osmišljavali smo razvojne akcijske planove za škole kako bismo smanjili efekt klimatskih promjena i utjecali na održivost, evaluirali smo postojeće prakse, radili na osmišljavanju aktivnosti kako bismo stvorili zelenije školske zajednice itd.
U okviru radionica imali smo organizirane posjete Jeronimskom samostanu iz 15. stoljeća, muzeju Calouste Goulbenkian i Oceanariju. Tri u potpunosti različite znamenitosti koje nam pokazuju koliko su čovjek i priroda kroz različita razdoblja u svezi. Svakog dana nakon radionice ostalo je dovoljno vremena za razgledavanje grada, raznih muzeja, parkova, znamenitosti, specifične arhitekture i poznatih portugalskih pločica, uživanje u portugalskoj kuhinji… posjetili smo i Cascais i „isprobali“ i Atlantik. Prekrasno iskustvo i tople preporuke svima da, ukoliko vam se ukaže prilika, posjetite Portugal. Pogledajte fotografije i uvjerite se sami!