« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Areadne LLC - Education for sustainable Development in our schools.
Od 5. do 11. studenog 2023. godine polazila sam tečaj vezan za održivi razvoj i održivo obrazovanje. Odlična ekipa mentora i organizatora učinila je sve da se u Kalamati, Grčka osjećamo dobrodošlo i sigurno te da uspješno savladamo planirane ishode.
https://www.areadne.eu/course/education-for-sustainable-development-in-our-schools/
Komunikacija s organizatorom tečaja Areadne prije samog dolaska na tečaj bila je detaljna. Putem maila dobili smo sve potrebne informacije o tečaju, putovanju, smještaju. Na svaki naš upit odgovarali su brzo i detaljno. Hotel je bio vrlo povoljan, sa sobama koje imaju pogled na more. Iako je bio početak studenog vrijeme je bilo odlično i svaki dan smo se mogli okupati u Jonskom moru pa čak i ja kojoj je uvijek hladno. Kalamata je puna malih restorana sa prihvatljivim cijenama. Imali smo zanimljiv obilazak grada s našom mentoricom kao i posjet obližnjoj Antičkoj Mesiniji te plesni tečaj tradicionalnih grčkih plesova uz neizostavan sirtaki. Sve to je bilo uključeno u cijenu tečaja. Po završetku tečaja, podijelili su sve dokumente i prezentacije koje smo koristili tijekom tečaja, korisne materijale i fotografije te izrazili želju za daljnjom suradnjom.
Radni dio bio je organiziran od ponedjeljka do petka, prvi dio od 12.00 do 14.00 h i drugi dio od 16.00 do 20.00 h. Prvi dan tečaja je bila nedjelja gdje su dvije grupe zajedno dobile osnovne informacije o tečaju i večera dobrodošlice na kojoj smo se međusobno upoznali.
Na tečaju je bilo 8 sudionika (učiteljice i ravnateljice) iz Hrvatske, Poljske, Finske i Španjolske, a predavačica je bila izuzetna, iskusna i jako dobra motivatorica koja je s nama podijelila pregršt praktičnih aktivnosti vezanih za našu temu. Druženja i izlete provodili smo zajedno s drugom grupom u kojoj je bilo deset sudionika te smo ih također dobro upoznali.
Sve naše aktivnosti bile su uključene u cijenu tečaja, samo smo hranu plaćali prema svom izboru.
Grad Kalamatu i Areadne tim od srca mogu preporučiti svima koji planiraju stručna usavršavanja i koji vole boraviti u manjem gradu gdje će se osjećati sigurno, dobrodošlo i u opuštenoj atmosferi uz vrlo ugodnu klimu sticati nove spoznaje i iskustva.
Prvi dan su nas naši domaćini upoznali sa aktivnostima koje će se održavati tijekom cijelog tjedna. Predstavili smo se i međusobno upoznali te dobili osnovne informacije koje se tiču smještaja i boravka u Kalamati, aktivnosti koje provodi Areadne LLC i Erasmus program. Druženje je završilo večerom u lokalnom restoranu.
Drugi dan započeli smo obilaskom centra Kalamate počevši od Church of Ypapanti - katedrale. Usporedili smo povijesni centar grada i novi centar s naglaskom na održivi razvoj. Nastavak je bio s naglaskom na osnovne pojmove vezano za održivi razvoj, održivost i ciljeve održivog razvoja do 2030 te edukaciju o održivom razvoju. Radionica je započela motivacijskom igrom kako bismo se bolje upoznali. Prema početnim slovima imena i prezimena trebali smo navesti imenice koje nas opisuju i pojasniti taj izbor. Trebali smo navesti i tri stvari koje znamo vezano za temu, dvije stvari koje bismo želji naučiti i postaviti jedno pitanje. Radni listić koji možemo koristiti za motivaciju učenika kod poučavanja ove teme dobili smo u digitalnom obliku i papiru. Ovakvi praktični zadaci pokazali su se vrlo korisni tijekom cijelog tečaja jer ih možemo koristiti po povratku u naše škole. U grupi nas ima osmero što nam je omogućilo idealne uvjete za rad.
Obrazovanje o održivom razvoju je alat koji pokazuje kako ostvariti održivost ne na riječima već kroz djelovanje. Raspravljali smo zašto nacije s najboljim obrazovnim sistemima imaju i najveći ekološki otisak. (šumovi u komunikaciji, pokvareni telefon, najslabije pamtimo gledanjem i slušanjem, a najviše učimo činjenjem) Ponovili smo naučeno kroz zanimljivi kviz te za kraj trebali osmisliti jednu rečenicu na koji način možemo poučavati održivi razvoj u našim školama.
Treći dan smo nastavili raditi na nizu praktičnih aktivnosti vezanih za potrošnju i održivost.
Najprije smo posjetili gradsku četvrt u kojoj smo na konkretnim primjerima vidjeli kako način gradnje pomaže u zaštiti od visokih vrućina te kako stijene mogu prikupljati sunčevu toplinu tokom dana a onda je lagano otpuštati navečer i zagrijavati stan. velika većina ili gotovo sve zgrade u gradu imaju na krovu panele i spremnike s vodom u kojima se ona zagrijava.
U drugom dijelu smo razgovarali o hrani koja je naše gorivo kako bi tijelo moglo raditi pravilno, zdravo i snažno. Ograničavamo konzumaciju prerađene hrane, bogate solju, jednostavnim šećerima i mastima. Osim toga, ova hrana ima visoku energetsku gustoću i malo hranjivih tvari. Što je namirnica duže stajala, to sadrži manje hranjivih tvari. Naglasak je na biljnoj hrani. Kada odlučujemo što ćemo kuhati, prvo razmišljamo o tome koje je povrće dostupno i kakav okus ima. Zadnja pomisao je koji izvor proteina možemo dodati. Ne mora to svaki dan biti meso, može biti sir, jaje ili neki biljni izvor poput mahunarki.
Smanjujemo bacanje hrane. Skuhajte potrebnu količinu. Ako ima viška, može se "pretočiti" u drugi obrok. Provjeravamo rokove trajanja i ne kupujemo hranu koju ne uspijemo potrošiti
Kupujemo domaće, sezonske proizvode. Ako je hrana uvezena, to znači da je za njen transport korišteno gorivo i što se više skladišti, to više degradira u hranjivim tvarima.
Također, voće i povrće je ukusnije ako se proizvodi lokalno, a podržava lokalno gospodarstvo.
Svi ovi zaključci izvedeni su iz konkretnih aktivnosti koje smo provodili, a motivacijske igre i ovaj put su nas poticale na razmišljanje o tome kako samo zajedničkom suradnjom možemo uspješno izvršiti neki zadatak i doći do zadanog cilja.
Posjet antičkoj Meseniji bila je odlično osmišljena praktična aktivnost u kojoj smo kroz ulogu učenika mogli razviti ključne kompetencije za poučavanje o zadanoj temi.
Zahvaljujući izvrsnoj voditeljici Johanni upoznali smo ....
Upoznali smo digitalne alate koji nam mogu biti korisni u poučavanju o održivom razvoju:
QUIZ - Quertions
POSTER digital tools:
https://www.online-stopwatch.com/
Puzzle + Word Games:
Concept mapping
Photo Album, Multimedia Poster, Picture eBook, Multimedia Story Book
Some more digital tools
Od 7. do 13. travnja u Lisabonu se održala radionica pod nazivom „Climate Change and Sustainable Development Goals: Small Acts Create Huge Impact“ na kojoj je sudjelovala naša učiteljica talijanskog jezika Tonka Ivanković. U nastavku slijedi njezin osvrt…
Radionica je bila organizirana od strane bugarske Erasmus organizacije „Motivated Learning for Everyone“. Pod vodstvom naše trenerice Rute Machado proveli smo 7 vrlo zanimljivih i poučnih dana. Naše šaroliko i veselo društvo sastojalo se od pet učiteljica iz Rumunjske, učiteljice s Cipra, učitelja iz Njemačke i moje malenkosti. Aktivno smo sudjelovali u različitim aktivnostima koje su bile previđene programom radionice.
Jedan od glavnih ciljeva bio je upoznati učitelje s razvojnim strategijama i metodologijom kako bismo što uspješnije poučavali i primjenjivali teme održivog razvoja i klimatskih promjena u svojim školama. S obzirom na lokaciju održavanja radionice prvo smo se upoznali s portugalskim obrazovnim sustavom i poučavanjem o klimatskim promjenama u njihovoj zemlji. Govorilo se o integriranju ovih tema u školske kurikulume, istraživanju ključnih termina poput socijalne jednakosti, ekološkog upravljanja, ekološkim akcijama i sposobnostima koje trebaju imati oni koji rade na smanjenju efekta klimatskih promjena i održivom razvoju. Istraživanjem navedenih termina raspravljalo se o sličnostima i razlikama između hrvatskih sustava i kurikuluma te sustava ostalih sudionika odnosno država. Kroz aktivnosti osmišljavali smo razvojne akcijske planove za škole kako bismo smanjili efekt klimatskih promjena i utjecali na održivost, evaluirali smo postojeće prakse, radili na osmišljavanju aktivnosti kako bismo stvorili zelenije školske zajednice itd.
U okviru radionica imali smo organizirane posjete Jeronimskom samostanu iz 15. stoljeća, muzeju Calouste Goulbenkian i Oceanariju. Tri u potpunosti različite znamenitosti koje nam pokazuju koliko su čovjek i priroda kroz različita razdoblja u svezi. Svakog dana nakon radionice ostalo je dovoljno vremena za razgledavanje grada, raznih muzeja, parkova, znamenitosti, specifične arhitekture i poznatih portugalskih pločica, uživanje u portugalskoj kuhinji… posjetili smo i Cascais i „isprobali“ i Atlantik. Prekrasno iskustvo i tople preporuke svima da, ukoliko vam se ukaže prilika, posjetite Portugal. Pogledajte fotografije i uvjerite se sami!