« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
U organizaciji bugarske Erasmus podružnice “Motivated Learning for Everyone”, a kao dio Erasmus+ KA1 Smile projekta, od 6. do 12. svibnja 2024. u Stockholmu se održao skup radionica pod nazivnom “Climate Change and Go Green - How Eco-Friendly Schools can Shape a Better Future" pod vodstvom stručnog trenera Mustafe Günesa. Sedmodnevnim radionicama prisustvovalo je troje učitelja iz Španjolske te šest učitelja iz Hrvatske, od kojih je jedna predstavnica bila i naša učiteljica engleskog jezika, Petra Poljak.
Sedmodnevno druženje je započelo "icebraking" aktivnošću koja je opravdala cilj te nakon interaktivnog predstavljanja svakog sudionika tijekom koji su uz zvuk svoje omiljene pjesme trebali pokretima predstaviti sebe, svoje hobije, navike i slično, opustila sve prisutne. Nakon toga bilo je lakše predstaviti države, kraj i škole iz kojih dolazimo uz prethodno pripremljene prezentacije.
Glavni fokus svih radionica tijekom tjedna bilo je promišljanje načina kojima ekološki prihvatljive škole mogu oblikovati bolju budućnost te implementacija istih u našim školama. Svi sudionici istaknuli su pozitivne primjere koje već provode u svojim školama, ali i upoznali nove načine koje provodi matična škola našeg trenera u Turskoj i kao i primjere iz Velike Britanije.
Tijekom tjedna pokušavali smo pronaći različite strategije kako uključiti učenike u promišljanje problematike klimatskih promjena te ih potaknuti na akciju. Računanjem ugljičnog otiska koji izravno ili neizravno ostavljamo kao pojedinci, igranjem uloga, diskusijom filmova koji se bave ciljanom tematikom. Kroz različite aktivnosti predstavljeni su mnogi alati kojima možemo na zanimljiv način približiti problematiku klimatskih promjena učenicima. Primjerice, aktivnost učenja na otvorenom provedena je Gradskom muzeju Stockholma kroz interaktivnu igru Actionbound. Osobito nam se svidjelo stvaranje pjesama uz Suno ai program koji može biti motivacija za različite aktivnosti.
Tijekom našeg boravka u Stockholmu imali smo prilike uživati u ljepotama rascvjetalog grada koji u proljeće zaista odiše zelanilom i svojim primjerom organizacije prometa i vizualnog obogćivanja svakog kutka cvijećem zaista uljepšava boravak u istom. Vikend program radionica obuhvatio je posjet Kraljevskoj palači te Viking muzeju.
Znanje i iskustvo stečeno na ovakovim međunarodnim razmjenama doprinosi učenju novih, inovativnih vještina i kreativnih nastavnih metoda prema viđenim primjerima. Uz edukaciju, osnažuje i njeguje duh zajedništva te kulturne razmjene stvarajući nova prijateljstva te moguće nove suradnje.
Od 7. do 13. travnja u Lisabonu se održala radionica pod nazivom „Climate Change and Sustainable Development Goals: Small Acts Create Huge Impact“ na kojoj je sudjelovala naša učiteljica talijanskog jezika Tonka Ivanković. U nastavku slijedi njezin osvrt…
Radionica je bila organizirana od strane bugarske Erasmus organizacije „Motivated Learning for Everyone“. Pod vodstvom naše trenerice Rute Machado proveli smo 7 vrlo zanimljivih i poučnih dana. Naše šaroliko i veselo društvo sastojalo se od pet učiteljica iz Rumunjske, učiteljice s Cipra, učitelja iz Njemačke i moje malenkosti. Aktivno smo sudjelovali u različitim aktivnostima koje su bile previđene programom radionice.
Jedan od glavnih ciljeva bio je upoznati učitelje s razvojnim strategijama i metodologijom kako bismo što uspješnije poučavali i primjenjivali teme održivog razvoja i klimatskih promjena u svojim školama. S obzirom na lokaciju održavanja radionice prvo smo se upoznali s portugalskim obrazovnim sustavom i poučavanjem o klimatskim promjenama u njihovoj zemlji. Govorilo se o integriranju ovih tema u školske kurikulume, istraživanju ključnih termina poput socijalne jednakosti, ekološkog upravljanja, ekološkim akcijama i sposobnostima koje trebaju imati oni koji rade na smanjenju efekta klimatskih promjena i održivom razvoju. Istraživanjem navedenih termina raspravljalo se o sličnostima i razlikama između hrvatskih sustava i kurikuluma te sustava ostalih sudionika odnosno država. Kroz aktivnosti osmišljavali smo razvojne akcijske planove za škole kako bismo smanjili efekt klimatskih promjena i utjecali na održivost, evaluirali smo postojeće prakse, radili na osmišljavanju aktivnosti kako bismo stvorili zelenije školske zajednice itd.
U okviru radionica imali smo organizirane posjete Jeronimskom samostanu iz 15. stoljeća, muzeju Calouste Goulbenkian i Oceanariju. Tri u potpunosti različite znamenitosti koje nam pokazuju koliko su čovjek i priroda kroz različita razdoblja u svezi. Svakog dana nakon radionice ostalo je dovoljno vremena za razgledavanje grada, raznih muzeja, parkova, znamenitosti, specifične arhitekture i poznatih portugalskih pločica, uživanje u portugalskoj kuhinji… posjetili smo i Cascais i „isprobali“ i Atlantik. Prekrasno iskustvo i tople preporuke svima da, ukoliko vam se ukaže prilika, posjetite Portugal. Pogledajte fotografije i uvjerite se sami!