preskoči na sadržaj

Osnovna škola Barilović

Login

Non scholae sed vitae discimus. – Ne učimo za školu nego za život.

Logo škole

Logo Školskog športskog kluba

Facebook škole
 
Red Button

Hrabri telefon

Moto škole

Što se nauči u djetinjstvu, nikad se ne zaboravlja.

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Kamo nakon osnovne škole

 

 

 

 

 

 

Satnica
 PRIJEPODNE

1.

8,00 - 8,45

2.

8,50 - 9,35

3.

9,55 - 10,40

4.

10,45 - 11,30

5.

11,35 - 12,20

6.

12,25 - 13,10

7. 13,15 - 14,00

 

hitna medicinska pomoć

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 5. 2011.

Ukupno: 569358
Ovaj mjesec: 3183
Ovaj tjedan: 66
Danas: 66
Static HTML
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Erasmus+ projekt "Think globally, act locally"
Autor: Petra Poljak, 9. 11. 2022.

S prvim danom studenog, 2022. godine OŠ Barilović započela je dvogodišnji Erasmus projekt (Mala partnerstva) pod nazivom „Think globally, act locally“ u vrijednosti od 60 000 eura. Projekt je namijenjen učenicima od trinaest do šesnaest godina iz naše škole te partnerskih škola iz Njemačke (Städt. Gesamtschule Iserlohn, Iserlohn) i Poljske (Akademicki Zespół Placówek Oświatowych Lubawa, Lubawa). Voditeljica projekta je učiteljica engleskog jezika, Petra Poljak.

https://sites.google.com/view/think-globally-act-locally/po%C4%8Detna-stranica

 


SAŽETAK

UVOD:

Osnovni cilj projekta je usmjeravanje odgoja i obrazovanja u pravcu održive budućnosti s naglaskom na područje klimatskih promjena. Ovim projektom želimo osvijestiti ozbiljnost klimatskih promjena kojih smo i sami svakodnevno svjedoci te primjerima iz prakse potaknuti učenike, učitelje kao i stanovnike lokalne zajednice na aktivno djelovanje kako bi svijet učinili zdravijim i ljepšim mjestom za život.

 

PRIORITETI:

  • okoliš i klimatske promjene
  • nove metode poučavanja i pristupa učenju
  • digitalne vještine i kompetencije

 

CILJEVI

  • osvijestiti važnost učenja o klimatskim promjenama te utjecaju istih na održivi razvoj
  • razumjeti uzroke klimatskih promjena
  • osvijestiti dugoročne posljedice klimatskih promjena na globalnoj razini
  • dati primjere kako aktivno djelovati na usporavanje promjena na lokalnoj razini
  • razmijeniti ideje s učenicima partnerskih škola
  • prenositi svoje znanje i iskustvo u lokalnoj zajednici
  • poticati osjećaj odgovornosti za planet na kojoj živimo
  • unaprijediti razinu komunikacije na stranom jeziku
  • unaprijediti IKT vještine
  • poticati kritičko promišljanje
  • poticati sposobnost rješavanja problema

 

CILJANA GRUPA:

  • učenici od trinaest do šesnaest godina

 

TRAJANJE:

  • od 1.studenog 2022. do 31. listopada 2024.

 

MOTIVACIJA ZA POKRETANJE PROJEKTA:

Unatoč tome što je borba protiv klimatskih promjena sveprisutna u medijima i dobro zastupljena u školskim  kurikulumima svih zemalja partnera uočena je nedostatna svijest kao i manjkavo poznavanje spomenute problematike među učenicima. Činjenica kako smo svakodnevno svjedoci ozbiljnosti utjecaja klimatskih promjena na naš život kao i saznanje da smo možda i posljednje generacije koje mogu na vrijeme reagirati bila je poticaj pokretanja ovog projekta, a sve sa svrhom odgajanja i usmjeravanja učenika na djelovanja koja osnažuju naš planet, a time i naše postojanje.

 

PLANIRANE AKTIVNOSTI:

1. aktivnost: Green team (nositelj Hrvatska), studeni 2022.

  • okupljanje projektnog tima unutar škola
  • uspostava digitalnih i fizičkih prostora na kojima ćemo komunicirati i objavljivati detalje svojih aktivnosti
  • uvodni satovi o sigurnosti i ponašanju tijekom komunikacije u virtualnim svijetu te tijekom mobilnosti
  • informiranje roditelja o detaljima projekta i sudjelovanja u istom
  • izrada božićnih ukrasa i čestitki zemljama partnerima

2. aktivnost: Homo climaticum  (nositelj Hrvatska), prosinac 2022. i siječanj 2023.

  • gledanje dokumentaraca
  • debata

 3. aktivnost: Our world in 2050 (nositelj Poljska), veljača-travanj 2023.

  • likovni natječaj (učenici razredne nastave)
  • izrada stripa na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku (trinaestogodišnjaci, 8. razred)
  • izrada letka (četrnaestogodišnjaci i petnaestogodišnjaci)
  • pisanje eseja (šesnaestogodišnjaci)

  4. aktivnost: Let's take action (nositelj Njemačka), svibanj-listopad 2023.

  • aktivnosti van učionice:
  • izrada staklenika,
  • sadnja voća i povrća,
  • izrada hotela za kukce,
  • briga za posađeno i sjetva plodova te upotreba istih u školskoj kuhinji,
  • izrada klupa,
  • obilježavanje Dana okoliša (5. lipnja) dolaskom u školu pješke ili biciklom

5. aktivnost: Sustainability – everyone's responsibility (nositelj Poljska), studeni 2023.-ožujak 2024.

  • organizacija dana eko-dizajna tijekom koje će učenici svih škola stvoriti svoj eko proizvod/dizajn reciklirajući stare predmete i(li) koristeći materijale koji nisu štetni za okoliš nakon čega će se isti izložiti te odabrati izabrati pobjednika

6. aktivnost: Think globally, act locally (nositelj Njemačka), travanj-lipanj 2024.

  • obilježavanje Dana  okoliša koje će osmisliti, ostvariti i popratiti učenici prema onome što imali prilike naučiti tijekom projekta
  • izrada e-knjige o flori i fauni vrsta koje žive na njihovu prostoru

7. aktivnost: Future in our hands (nositelj  Hrvatska), rujan i listopad 2024.

  • istraživanje Nove Europske Bauhouse inicijative te  promišljanje implementacije iste u našoj okolini

 

MOBILNOSTI

1. mobilnost: Hrvatska, prosinac 2022.

  • upoznavanje i predstavljanje zemalja partnera
  • tematske radionice o klimatskim promjenama i njihovom utjecaju na našu svakodnevicu
  • radionice o korištenju Twinnspace-a
  • čitanja dijelova iz literature povezane s tematikom klimatskih promjena
  • posjet slatkovodnom akvariju u Karlovcu

2. mobilnost: Poljska, svibanj 2023.

3. mobilnost: Njemačka, rujan 2023.

  • predstavljanje tradicionalnih plesova, glazbe i običaja zemlje domaćina
  • rad u školskom vrtu:
  • izrada kompostera
  • izrada meteorološke stanice
  • usporedba klimatskih uvjeta područja zemalja partnera
  • posjet Dortmundu; utjecaj rudnika tipičnih za ovaj kraj na okoliš, kvalitetu života te alternativne izvore energije

4. mobilnost: Poljska, prosinac 2023.

  • izložba radova učenika razredne nastave „Moja Zemlja“
  • izložba fotografija na temu regionalnih ljepota prirode
  • gledanje filmova o brizi za okoliš  kroz prizmu svakodnevice učenika domaćina
  • radionice za učitelje na temu razmjena iskustva, inovativnih metoda i pristupa poučavanju
  • božićna radionica učenika i roditelja s gostima
  • predstavljanje poljskih božićnih tradicija

5. mobilnost: Njemačka, ožujak, 2024.

  • rasprava na temu plastie kao globalnog problema
  • čišćenje školskog okoliša
  • izrada kontejnera za odvajanje otpada
  • radionica na temu Uskrsa (izrada dekoracija, usporedba običaja,..)
  • priprema postera, pozivnica i zajedničkog videa za uključivanje u obilježavanje „Sata za Zemlju“ (posljednja subota u ožujku) koristeći različite digitalne alate
  • - posjet Kölnu i njegovu muzeju otpada

6. mobilnost: Hrvatska, rujan 2024.

  • prezentacija materijala napravljenih tijekom projekta
  • posjet Šibeniku i NP Krka (istraživanje utjecaja klimatskih promjena na prilike u parku koje su vidljive kroz različita mjerenja)
  • analiza utjecaja provođenja projekta na živote uključenih, njihovu obitelj, školu i lokalnu zajednicu
  • promišljanje zajedničke suradnje u budućnosti

 

KORISTI MEĐUNARODNE SURADNJE

  • razmjena iskustava, metoda i pristupa poučavanju
  • neposredan kontakt s predstavnicima drugih naroda i kultura
  • unaprjeđivanje jezičnih kompetencija
  • poticanje timskog rada i suradnje

 

OČEKIVANI REZULTATI

  • uvidjet uzroke i posljedice ljudskog utjecaja na prirodu
  • spoznati nužnosti održivog upravljanja prirodnim dobrima
  • kritički razmotriti moguća rješenja i načine djelovanja
  • potaknuti ponašanja kao što su odgovorno korištenje prirodnih dobara i energije, korištenje lokalno proizvedene hrane, racionalno postupanje s otpadom, aktivan rad i suradnja u zajednici
  • potaknuti na razmišljanja orijentirana prema budućnosti i razvijanje osobne odgovornosti prema budućim generacijama




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju