S prvim danom studenog, 2022. godine OŠ Barilović započela je dvogodišnji Erasmus projekt (Mala partnerstva) pod nazivom „Think globally, act locally“ u vrijednosti od 60 000 eura. Projekt je namijenjen učenicima od trinaest do šesnaest godina iz naše škole te partnerskih škola iz Njemačke (Städt. Gesamtschule Iserlohn, Iserlohn) i Poljske (Akademicki Zespół Placówek Oświatowych Lubawa, Lubawa). Voditeljica projekta je učiteljica engleskog jezika, Petra Poljak.
https://sites.google.com/view/think-globally-act-locally/po%C4%8Detna-stranica(19:00 - 21:40)
SAŽETAK
UVOD:
Osnovni cilj projekta je usmjeravanje odgoja i obrazovanja u pravcu održive budućnosti s naglaskom na područje klimatskih promjena. Ovim projektom želimo osvijestiti ozbiljnost klimatskih promjena kojih smo i sami svakodnevno svjedoci te primjerima iz prakse potaknuti učenike, učitelje kao i stanovnike lokalne zajednice na aktivno djelovanje kako bi svijet učinili zdravijim i ljepšim mjestom za život.
PRIORITETI:
- okoliš i klimatske promjene
- nove metode poučavanja i pristupa učenju
- digitalne vještine i kompetencije
CILJEVI
- osvijestiti važnost učenja o klimatskim promjenama te utjecaju istih na održivi razvoj
- razumjeti uzroke klimatskih promjena
- osvijestiti dugoročne posljedice klimatskih promjena na globalnoj razini
- dati primjere kako aktivno djelovati na usporavanje promjena na lokalnoj razini
- razmijeniti ideje s učenicima partnerskih škola
- prenositi svoje znanje i iskustvo u lokalnoj zajednici
- poticati osjećaj odgovornosti za planet na kojoj živimo
- unaprijediti razinu komunikacije na stranom jeziku
- unaprijediti IKT vještine
- poticati kritičko promišljanje
- poticati sposobnost rješavanja problema
CILJANA GRUPA:
- učenici od trinaest do šesnaest godina
TRAJANJE:
- od 1.studenog 2022. do 31. listopada 2024.
MOTIVACIJA ZA POKRETANJE PROJEKTA:
Unatoč tome što je borba protiv klimatskih promjena sveprisutna u medijima i dobro zastupljena u školskim kurikulumima svih zemalja partnera uočena je nedostatna svijest kao i manjkavo poznavanje spomenute problematike među učenicima. Činjenica kako smo svakodnevno svjedoci ozbiljnosti utjecaja klimatskih promjena na naš život kao i saznanje da smo možda i posljednje generacije koje mogu na vrijeme reagirati bila je poticaj pokretanja ovog projekta, a sve sa svrhom odgajanja i usmjeravanja učenika na djelovanja koja osnažuju naš planet, a time i naše postojanje.
PLANIRANE AKTIVNOSTI:
1. aktivnost: Green team (nositelj Hrvatska), studeni 2022.
- okupljanje projektnog tima unutar škola
- uspostava digitalnih i fizičkih prostora na kojima ćemo komunicirati i objavljivati detalje svojih aktivnosti
- uvodni satovi o sigurnosti i ponašanju tijekom komunikacije u virtualnim svijetu te tijekom mobilnosti
- informiranje roditelja o detaljima projekta i sudjelovanja u istom
- izrada božićnih ukrasa i čestitki zemljama partnerima
2. aktivnost: Homo climaticum (nositelj Hrvatska), prosinac 2022. i siječanj 2023.
- gledanje dokumentaraca
- debata
3. aktivnost: Our world in 2050 (nositelj Poljska), veljača-travanj 2023.
- likovni natječaj (učenici razredne nastave)
- izrada stripa na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku (trinaestogodišnjaci, 8. razred)
- izrada letka (četrnaestogodišnjaci i petnaestogodišnjaci)
- pisanje eseja (šesnaestogodišnjaci)
4. aktivnost: Let's take action (nositelj Njemačka), svibanj-listopad 2023.
- izrada staklenika,
- sadnja voća i povrća,
- izrada hotela za kukce,
- briga za posađeno i sjetva plodova te upotreba istih u školskoj kuhinji,
- izrada klupa,
- obilježavanje Dana okoliša (5. lipnja) dolaskom u školu pješke ili biciklom
5. aktivnost: Sustainability – everyone's responsibility (nositelj Poljska), studeni 2023.-ožujak 2024.
- organizacija dana eko-dizajna tijekom koje će učenici svih škola stvoriti svoj eko proizvod/dizajn reciklirajući stare predmete i(li) koristeći materijale koji nisu štetni za okoliš nakon čega će se isti izložiti te odabrati izabrati pobjednika
6. aktivnost: Think globally, act locally (nositelj Njemačka), travanj-lipanj 2024.
- obilježavanje Dana okoliša koje će osmisliti, ostvariti i popratiti učenici prema onome što imali prilike naučiti tijekom projekta
- izrada e-knjige o flori i fauni vrsta koje žive na njihovu prostoru
7. aktivnost: Future in our hands (nositelj Hrvatska), rujan i listopad 2024.
- istraživanje Nove Europske Bauhouse inicijative te promišljanje implementacije iste u našoj okolini
MOBILNOSTI
1. mobilnost: Hrvatska, prosinac 2022.
- upoznavanje i predstavljanje zemalja partnera
- tematske radionice o klimatskim promjenama i njihovom utjecaju na našu svakodnevicu
- radionice o korištenju Twinnspace-a
- čitanja dijelova iz literature povezane s tematikom klimatskih promjena
- posjet slatkovodnom akvariju u Karlovcu
2. mobilnost: Poljska, svibanj 2023.
3. mobilnost: Njemačka, rujan 2023.
- predstavljanje tradicionalnih plesova, glazbe i običaja zemlje domaćina
- rad u školskom vrtu:
- izrada kompostera
- izrada meteorološke stanice
- usporedba klimatskih uvjeta područja zemalja partnera
- posjet Dortmundu; utjecaj rudnika tipičnih za ovaj kraj na okoliš, kvalitetu života te alternativne izvore energije
4. mobilnost: Poljska, prosinac 2023.
- izložba radova učenika razredne nastave „Moja Zemlja“
- izložba fotografija na temu regionalnih ljepota prirode
- gledanje filmova o brizi za okoliš kroz prizmu svakodnevice učenika domaćina
- radionice za učitelje na temu razmjena iskustva, inovativnih metoda i pristupa poučavanju
- božićna radionica učenika i roditelja s gostima
- predstavljanje poljskih božićnih tradicija
5. mobilnost: Njemačka, ožujak, 2024.
- rasprava na temu plastie kao globalnog problema
- čišćenje školskog okoliša
- izrada kontejnera za odvajanje otpada
- radionica na temu Uskrsa (izrada dekoracija, usporedba običaja,..)
- priprema postera, pozivnica i zajedničkog videa za uključivanje u obilježavanje „Sata za Zemlju“ (posljednja subota u ožujku) koristeći različite digitalne alate
- - posjet Kölnu i njegovu muzeju otpada
6. mobilnost: Hrvatska, rujan 2024.
- prezentacija materijala napravljenih tijekom projekta
- posjet Šibeniku i NP Krka (istraživanje utjecaja klimatskih promjena na prilike u parku koje su vidljive kroz različita mjerenja)
- analiza utjecaja provođenja projekta na živote uključenih, njihovu obitelj, školu i lokalnu zajednicu
- promišljanje zajedničke suradnje u budućnosti
KORISTI MEĐUNARODNE SURADNJE
- razmjena iskustava, metoda i pristupa poučavanju
- neposredan kontakt s predstavnicima drugih naroda i kultura
- unaprjeđivanje jezičnih kompetencija
- poticanje timskog rada i suradnje
OČEKIVANI REZULTATI
- uvidjet uzroke i posljedice ljudskog utjecaja na prirodu
- spoznati nužnosti održivog upravljanja prirodnim dobrima
- kritički razmotriti moguća rješenja i načine djelovanja
- potaknuti ponašanja kao što su odgovorno korištenje prirodnih dobara i energije, korištenje lokalno proizvedene hrane, racionalno postupanje s otpadom, aktivan rad i suradnja u zajednici
- potaknuti na razmišljanja orijentirana prema budućnosti i razvijanje osobne odgovornosti prema budućim generacijama