« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Za razliku od roditeljskih sastanaka, informacije su individualni razgovori između roditelja i razrednika, na kojima, čuvajući privatnost svog djeteta, možete pratiti njegov napredak u školi i razgovarati o mogućim problemima.
Na informacijama ili individualnom razgovoru s razrednikom ili predmetnim učiteljem roditelj od njega dobiva važne informacije o svom djetetu. Za svaki odnos, da bi bio uspješniji, potrebna je međusobna suradnja i komunikacija. Tako je i za razvoj učeničkih sposobnosti, kompetencija i mogućnosti potreban dijalog između razrednika i roditelja. Uspješnost učenika prati se i kroz otvorenu i srdačnu komunikaciju s roditeljem. Na taj način roditelj postaje aktivni sudionik u životu svog djeteta i aktivno se uključuje u rad razredne zajednice.
Individualni razgovori, kao što samo ime kaže, događaju se između roditelja i razrednika, ili predmetnog učitelja i u njima ne sudjeluju druge osobe, jer je potrebno voditi računa o privatnosti učenika.
Kada na informacije?
Vrijeme individualnih razgovora zapisano je na stranicama škole ili se nalazi u "informativki" vašeg djeteta. Učitelj je također na prvom roditeljskom sastanku obavijestio roditelje u kojem vremenu će se održavati individualni razgovori.
Za učitelja je važno da roditelj dođe na razgovor dva puta tijekom jednog obrazovnog razdoblja (polugodišta). Učitelj će vam pružiti informaciju o napredovanju vašeg djeteta, iskazat će vam njegov brojčani uspjeh (osim u prvom polugodištu prvog razreda), te vas obavijestiti o odgojnim elementima i socijalnim aspektima unutar jednog razreda, odnosno prihvaćenosti vašeg djeteta u razredu.
Za roditelja je važno da dođe na individualni razgovor čim primijeti neki problem koji ometa učenika u radu kao što su nesigurnost, plač, kada dijete ne želi ići u školu, nema prijatelja ... Sa svim tim problemima učitelja bi trebalo upoznati. Roditelj na individualnim razgovorima upoznaje učitelja i s mogućim zdravstvenim poteškoćama koje ima dijete, s postupcima koje dijete redovito polazi, kao što su vježbe očiju ili vježbe kod defektologa. Roditelj učitelju prilaže i potvrde o polaženju izvannastavnih aktivnosti koje učenik pohađa te zajedno donose procjenu o učenikovoj opterećenosti.
Individualni razgovori preporučuju se dva puta u jednom obrazovnom razdoblju, ali u razredu rade i ostali učitelji/nastavnici koji nisu razrednici, kao što su učitelji stranog jezika, vjeroučitelji, a u 4. razredu i učitelj glazbene kulture pa bi roditelj i njima jednom godišnje trebao doći na individualni razgovor.
Uočite li neki negativni odmak od uobičajenog ponašanja učenika, otiđite u školu kako biste s učiteljem zajednički pronašli rješenje problema.
Unaprijed se pripremite
Individualni razgovori omogućit će vam cjelovit uvid u aktivnosti i znanje vašeg djeteta. Njihova važnost je u tome što se na individualnim razgovorima govori o svakom djetetu ponaosob, što nije slučaj sa roditeljskim sastancima.
Prije odlaska na individualne razgovore zabilježite si na papir pitanja koja želite postaviti razredniku (u takvim situacijama nas ponesu emocije i zaboravimo što smo htjeli pitati), ponesite papir i olovku i za svaki predmet si zabilježite kratku napomenu (npr. treba popraviti rukopis, nema redovito opremu…), recite razredniku informacije koje su bitne za daljnju komunikaciju među vama, ako se ne slažete s određenim elementom izrecite to razredniku i saslušajte objašnjenje, pokušajte pronaći zajednički cilj oko kojeg ćete dalje nastaviti graditi odnos.
Svaku promjenu broja mobitela ili telefona koji ste naveli kao kontakt obavezno morate javiti razredniku.
I neka vaše vrijeme provedeno na individualnim razgovorima ne bude duže od 15 minuta.
Izvor : Udruga hrvatskih učitelja Zvono
KORISTITE USPJEŠNE POSTUPKE DISCIPLINIRANJA:
Npr. dijete prolije mlijeko – ima osjećaj krivnje jer ne može popiti to mlijeko.
Dijete uči iz vlastitih grešaka.
Npr: dijete neće pospremiti svoje igračke. Recite djetetu da ćete vi pospremiti igračke, ali da se neće cijeli dan smjeti s njima igrati. Budite dosljedni kako bi dijete znalo da ga to stvarno čeka svaki put. Nakon nekoliko puta shvatit će da mu se takvo ponašanje ne isplati.
Oduzmite djetetu nešto što dijete voli. Ali pazite!
- Ne uskraćujte djetetu ono što mu je nužno, ali mu uskratite nešto što je njemu važno.
- Odaberite nešto što dijete stvarno voli.
- Budite sigurni da to možete ostvariti – budite dosljedni.
- Uskraćivanje treba biti ograničeno (1 sat, dan ili sl.) – držite se onoga što ste rekli. Dijete će vidjeti da mislite ozbiljno.
- Izaberite mjesto isključivanja, tj. mjesto gdje će dijete biti (npr. druga soba).
- Odlučite koje ćete ponašanje kažnjavati i objasnite to djetetu. Ono mora znati zbog čega se isključuje.
- Vremenski odredite isključivanje (10 min, 30 min. i sl.).
- Nakon isključivanja dijete zagrlite, još jednom mu recite zašto ste to napravili i uključite ga u neku pozitivnu aktivnost
ŠTO JOŠ UČINITI KAKO BI ODGOJILI NENASILNO DIJETE?
- BUDITE PRISUTNI U DJETETOVU ŽIVOTU.
- ZAŠTITITE DJECU OD NASILJA U KUĆI ILI U SUSJEDSTVU.
- ZAŠTITITE DJECU OD GLEDANJA NASILJA U MEDIJIMA.
- POMOZITE DJECI DA SE ODUPRU NASILJU.
- BUDITE SIGURNI DA DJECA NEMAJU PRISTUP ORUŽJU.
- PRUŽITE DJECI LJUBAV I PAŽNJU.
- BUDITE DJECI MODEL PRIKLADNOG PONAŠANJA.
I NA KRAJU, OBORUŽAJTE SE HRABROŠĆU!
Pogreška od jučer neka vam danas bude učitelj.
SRETNO!
- Podijelite obaveze u obitelji.
- Ne pretrpavajte djecu kućanskim poslovima.
- Budite primjer svome djetetu u obavljanju svojih obaveza.
- Ustanovite određeno vrijeme i mjesto za obavljenje pojedinih zadataka.
- Definirajte neke sporne termine i jasno izrecite i objasnite svoja očekivanja.
- Pohvalite dijete za uloženi trud i primjetite kad ono ispunjava svoje obaveze.
- Ako je ponekad potrebno možete odstupiti od zadanog pravila.
- Odvojite vrijeme za igru i druženje, te posvetite svome djetetu potpunu pažnju.
- Čitajte svojem djetetu.
- Stvorite vrijeme za igru.
- Uključite se u aktivnosti svog djeteta.
- Stvorite zajednička sjećanja (obiteljska putovanja).
DJEČJI MEMORANDUM RODITELJIMA
· Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.
· Nemojte se bojati biti strogi. To mi se sviđa. Pokazujte gdje mi je mjesto.
· Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.
· Nemojte biti nedosljedni. To me zbunjuje i tjera me na to da pobjegnem od svake obveze.
· Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje; pa ću izgubiti vjeru u vas.
· Nemojte vjerovati mojim provokacijama kad govorim i činim stvari samo da vas rastužim. Mogao bih pokušati doći do još koje "pobjede".
· Nemojte se previše žalostiti kad kažem da vas mrzim. Ne mislim ozbiljno, ali bih htio da vam bude žao zbog onog što ste mi učinili.
· Nemojte da se osjećam manjim nego što jesam. Zbog toga ću glumiti "velikog lafa".
· Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam. Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas početi doživljavati kao sluge.
· Nemojte da moje loše navike obuzmu svu vašu pažnju. To me samo ohrabruje da nastavim.
· Nemojte me ispravljati pred drugima. Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.
· Nemojte o mom ponašanju diskutirati za vrijeme svađe. Ne znam zašto onda slabo čujem, a i nisam sklon suradnji. U redu je da se poduzmu potrebne mjere, ali diskusiju odložite za kasnije.
· Nemojte da imam osjećaj kako su moje pogreške zapravo grijesi: Moram naučiti griješiti a da se ipak ne osjećam zlim.
· Nemojte stalno prigovarati. Ako to budete radili morat ću se početi praviti gluh. Nemojte zahtijevati objašnjenja za moje ponašanje. Ponekad zbilja ne znam zašto sam nešto učinio.
· Ne precjenjujte moje poštenje. Lako me je zastrašiti pa počnem lagati.
· Nemojte zaboraviti da volim eksperimentirati. Ja iz toga učim, pa vas molim da budete strpljivi.
· Nemojte me štititi od posljedica. Moram učiti na iskustvu.
· Ne obraćajte previše pažnje kad sam lakše bolestan. Mogao bih početi uživati u lošem zdravlju, ako mi to bude donosilo veliku pažnju.
· Ne odbijajte me kad tražim odgovore na normalna pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da ću prestati ispitivati a informacije tražiti negdje drugdje.
· Nemojte odgovarati na smiješna ili besmislena pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da samo želim da se bavite sa mnom.
· Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrešivi. S takvim je tako teško živjeti. Ne brinite zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako smo zajedno.
· Nemojte da moja strahovanja postanu vaša tjeskoba. Tada ću se još više uplašiti. Pokažite da ste hrabri.
· Nemojte zaboraviti da ne mogu odrasti bez mnogo razumijevanja i podrške; zaslužena pohvala ponekad izostane, ali prijekor nikada.
· Tretirajte me kao svoje prijatelje, pa ću ja biti vaš.
· Upamtite: više učim od primjera nego od kritike.
I pored svega, mnogo vas volim, volite i vi mene.