preskoči na sadržaj

Osnovna škola Barilović

Login

Non scholae sed vitae discimus. – Ne učimo za školu nego za život.

Logo škole

Logo Školskog športskog kluba

Facebook škole
 
Red Button

Hrabri telefon

Moto škole

Što se nauči u djetinjstvu, nikad se ne zaboravlja.

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Kamo nakon osnovne škole

 

 

 

 

 

 

Satnica
 PRIJEPODNE

1.

8,00 - 8,45

2.

8,50 - 9,35

3.

9,55 - 10,40

4.

10,45 - 11,30

5.

11,35 - 12,20

6.

12,25 - 13,10

7. 13,15 - 14,00

 

hitna medicinska pomoć

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 5. 2011.

Ukupno: 604430
Ovaj mjesec: 2701
Ovaj tjedan: 874
Danas: 37
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Savjeti roditeljima vezano za situaciju s koronavirusom
Autor: Vesna Car, 26. 3. 2020.

Korisne savjete za roditelje vezano uz situaciju s koronavirusom pročitajte pod OPŠIRNIJE. 


Prema riječima ravnateljice Poliklinike za zaštitu djece i mladih Gordane Buljan Flander koja je gostovala na HR1 u emisiji U mreži prvog djeca su također ranjiva skupina. Ona reagiraju i imaju osjećaj straha, tjeskobe.

Djeca nemaju razvijen mehanizam obrane od stresa i bliske osobe im trebaju pomoći kako da prevladaju svoje emocionalne reakcije. Djeca vide zabrinutost, slušaju vijesti, brinu hoće li se njima i njihovim roditeljima nešto dogoditi. Neka djeca imaju roditelje ili bliske osobe u samoizolaciji što je sve njima apstraktno. Važno je istaknuti da i mala djeca trebaju obrazloženje. Ne smijemo se praviti da je dijete malo i ništa ne razumije i ne vidi. Jedan od savjeta roditeljima je da ograniče gledanje vijesti, da ograniče neprovjerene izvore, a da vijesti gledaju jedan do dva puta dnevno i to vijesti Stožera koji daje provjerene, jasne i konkretne informacije. Važno je djeci čim prije uspostaviti rutinu, strukturu. Uz nastavu na televiziji koja je bitna, potrebno je da dijete ustaje u vrijeme kao i do sada, pisanje zadaće i pomoć organizirati u vrijeme kad je i inače pisalo zadaću. Treba slušati dječje strahove, dječje brige i dječja pitanja. Treba pokazati razumijevanje. Kao što su svi osjećaji normalni kod nas odraslih u ovakvoj situaciji tako su i svi osjećaji i sve dječje reakcije normalne na nenormalne situacije. Često roditelji misle ako ne priznaju te osjećaje, ako se prave da ne vide dječje strahove i dječju zabrinutost da će to proći,  a ako priznaju i vide da će biti još gore. Upravo obrnuto, treba normalizirati njihove osjećaje, normalizirati njihove reakcije, razumjeti ih i stalno djeci ići poruka: Ja sam tu za tebe, normalno je da se nekad i bojiš, normalno je da dođeš mami i tati u krevet.

Sa adolescentima treba postupati drugačije. Za njih je normalno da imaju otpor prema autoritetima, razvojno je da imaju rizična ponašanja, razvojno je da neće poslušati ono što im mi kažemo. Važno je naglasiti da oni imaju u toj dobi takozvanu tinejdžersku neranjivost, oni misle da se njima ništa ne može dogoditi. Ali ono što je također razvojno u toj dobi je solidarnost. Oni baš imaju izraženu veliku solidarnost i na taj način treba s njima razgovarati. Oni će biti solidarni ako im ukažemo da će na taj način zaštiti baku, djeda, ujaka, strinu. I na taj način će oni onda slušati upute. Bitno je s njima zajedno gledati provjerene vijesti, iz provjerenih izvora jer oni su zaista puno na društvenim mrežama pa da na način slušanja što kažu u Stožeru doznaju pravu situaciju i da imaju potrebu u svojoj solidarnosti nešto napraviti.

Telefoni koji su otvoreni za psihološku pomoć, hrabri telefon i ostali trebaju se koristiti. Roditelji se trebaju obratiti struci, provjerenim izvorima informiranja, stručnjacima i terapeutima koji znaju kako provoditi savjetovanje. Roditelji se mogu u slučaju zabrinutosti za emocionalno stanje djeteta obratiti Poliklinici  za zaštitu djece i mladih na mail info@poliklinika-djeca.hr. Posjetite i njihove stranici gdje možete naći niz korisnih informacija https://www.poliklinika-djeca.hr/category/aktualno/novosti/





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]

                     KORISTITE USPJEŠNE POSTUPKE DISCIPLINIRANJA: 

  1. PRIRODNE POSLJEDICE DJETETOVOG PONAŠANJA

Npr. dijete prolije mlijeko – ima osjećaj krivnje jer ne može popiti to mlijeko.

Dijete uči iz vlastitih grešaka.

  1. LOGIČNE POSLJEDICE DJETETOVOG PONAŠANJA

Npr: dijete neće pospremiti svoje igračke. Recite djetetu da ćete vi pospremiti igračke, ali da se neće cijeli dan smjeti s njima igrati. Budite dosljedni kako bi dijete znalo da ga to stvarno čeka svaki put. Nakon nekoliko puta shvatit će da mu se takvo ponašanje ne isplati. 

  1. USKRAĆIVANJE PRIVILEGIJA 

Oduzmite djetetu nešto što dijete voli. Ali pazite!

- Ne uskraćujte djetetu ono što mu je nužno, ali mu uskratite nešto što je njemu važno.

- Odaberite nešto što dijete stvarno voli.

- Budite sigurni da to možete ostvariti – budite dosljedni.

- Uskraćivanje treba biti ograničeno (1 sat, dan ili sl.) – držite se onoga što ste rekli. Dijete će vidjeti da mislite ozbiljno.

  1. ISKLJUČIVANJE

- Izaberite mjesto isključivanja, tj. mjesto gdje će dijete biti (npr. druga soba).

- Odlučite koje ćete ponašanje kažnjavati i objasnite to djetetu. Ono mora znati zbog čega se isključuje.

- Vremenski odredite isključivanje (10 min, 30 min. i sl.).

- Nakon isključivanja dijete zagrlite, još jednom mu recite zašto ste to napravili i uključite ga u neku pozitivnu aktivnost

ŠTO JOŠ UČINITI KAKO BI ODGOJILI NENASILNO DIJETE?

- BUDITE PRISUTNI U DJETETOVU ŽIVOTU.

- ZAŠTITITE DJECU OD NASILJA U KUĆI ILI U SUSJEDSTVU.

- ZAŠTITITE DJECU OD GLEDANJA NASILJA U MEDIJIMA.

- POMOZITE DJECI DA SE ODUPRU NASILJU.

- BUDITE SIGURNI DA DJECA NEMAJU PRISTUP ORUŽJU.

- PRUŽITE DJECI LJUBAV I PAŽNJU.

- BUDITE DJECI MODEL PRIKLADNOG PONAŠANJA.

I NA KRAJU, OBORUŽAJTE SE HRABROŠĆU! I IMAJTE NA UMU:

 Nema ništa opasnije od dobrog savjeta popraćenog lošim primjerom!

Pogreška od jučer neka vam danas bude učitelj.

SRETNO!

Priloženi dokumenti:
Naucite svoje dijete kako reci.docx

Kvalitetno korištenje slobodnog vremena s djetetom

- Podijelite obaveze u obitelji.

- Ne pretrpavajte djecu kućanskim poslovima.

- Budite primjer svome djetetu u obavljanju svojih obaveza.

- Ustanovite određeno vrijeme i mjesto za obavljenje pojedinih zadataka.

- Definirajte neke sporne termine i jasno izrecite i objasnite svoja očekivanja.

- Pohvalite dijete za uloženi trud i primjetite kad ono ispunjava svoje obaveze.

- Ako je ponekad potrebno možete odstupiti od zadanog pravila.

- Odvojite vrijeme za igru i druženje, te posvetite svome djetetu potpunu pažnju.

- Čitajte svojem djetetu.

- Stvorite vrijeme za igru.

- Uključite se u aktivnosti svog djeteta.

- Stvorite zajednička sjećanja (obiteljska putovanja).




 

DJEČJI MEMORANDUM RODITELJIMA

· Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.

· Nemojte se bojati biti strogi. To mi se sviđa. Pokazujte gdje mi je mjesto.

· Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.

· Nemojte biti nedosljedni. To me zbunjuje i tjera me na to da pobjegnem od svake obveze.

· Nemojte obećavati. Možda nećete moći održati obećanje; pa ću izgubiti vjeru u vas.

· Nemojte vjerovati mojim provokacijama kad govorim i činim stvari samo da vas rastužim. Mogao bih pokušati doći do još koje "pobjede".

· Nemojte se previše žalostiti kad kažem da vas mrzim. Ne mislim ozbiljno, ali bih htio da vam bude žao zbog onog što ste mi učinili.

· Nemojte da se osjećam manjim nego što jesam. Zbog toga ću glumiti "velikog lafa".

· Nemojte umjesto mene činiti stvari koje mogu učiniti sam. Zbog toga se osjećam kao beba, a mogao bih vas početi doživljavati kao sluge.

· Nemojte da moje loše navike obuzmu svu vašu pažnju. To me samo ohrabruje da nastavim.

· Nemojte me ispravljati pred drugima. Bit ću mnogo pažljiviji ako sa mnom razgovarate tiho i nasamo.

· Nemojte o mom ponašanju diskutirati za vrijeme svađe. Ne znam zašto onda slabo čujem, a i nisam sklon suradnji. U redu je da se poduzmu potrebne mjere, ali diskusiju odložite za kasnije.

· Nemojte da imam osjećaj kako su moje pogreške zapravo grijesi: Moram naučiti griješiti a da se ipak ne osjećam zlim.

· Nemojte stalno prigovarati. Ako to budete radili morat ću se početi praviti gluh. Nemojte zahtijevati objašnjenja za moje ponašanje. Ponekad zbilja ne znam zašto sam nešto učinio.

· Ne precjenjujte moje poštenje. Lako me je zastrašiti pa počnem lagati.

· Nemojte zaboraviti da volim eksperimentirati. Ja iz toga učim, pa vas molim da budete strpljivi.

· Nemojte me štititi od posljedica. Moram učiti na iskustvu.

· Ne obraćajte previše pažnje kad sam lakše bolestan. Mogao bih početi uživati u lošem zdravlju, ako mi to bude donosilo veliku pažnju.

· Ne odbijajte me kad tražim odgovore na normalna pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da ću prestati ispitivati a informacije tražiti negdje drugdje.

· Nemojte odgovarati na smiješna ili besmislena pitanja. Ako me odbijete, vidjet ćete da samo želim da se bavite sa mnom.

· Nemojte mi govoriti da ste idealni i nepogrešivi. S takvim je tako teško živjeti. Ne brinite zbog toga što smo malo zajedno. Važno je kako smo zajedno.

· Nemojte da moja strahovanja postanu vaša tjeskoba. Tada ću se još više uplašiti. Pokažite da ste hrabri.

· Nemojte zaboraviti da ne mogu odrasti bez mnogo razumijevanja i podrške; zaslužena pohvala ponekad izostane, ali prijekor nikada.

· Tretirajte me kao svoje prijatelje, pa ću ja biti vaš.

· Upamtite: više učim od primjera nego od kritike.

I pored svega, mnogo vas volim, volite i vi mene.                                                                

 

preskoči na navigaciju