« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Grupa Mladih knjižničara pogledala je danas u Zorin domu gostujuću predstavu „Život je san“ Kazališta Mala scena iz Zagreba. Iskoristili su i priliku za razgledavanje kulturno-povijesnih znamenitosti Karlovca u staroj gradskoj jezgri Zvijezdi, a poput junaka predstave Sigismunda nakratko su sanjali svoj kraljevski san popevši se na prijestolje u Radićevoj ulici.
Iako je predstava nastala prema lektirnom naslovu, i to za srednje škole, španjolskog dramatičara iz 17. stoljeća Pedra Calderona de la Barce, oduševila nas je novim i svježim čitanjem vječne teme - odnosa roditelja i djece. Ne samo da je predstava razumljiva osnovnoškolskom uzrastu (9+) nego je i poučna, i to na zabavan i nenametljiv način. Dramatična životna situacija kraljevića koji je zbog zlogukog proročanstva za svoje dobro zatočen i izoliran od vanjskog svijeta bez prava na odgovor na osnovno životno pitanje tko mi je otac, zatim eksperimentalno postavljen na prijestolje, pa opet odbačen i vraćen u svoju izolaciju izgubivši orijentaciju u vremenu i prostoru, ne znajući više što je život, a što san, ipak završava happy endom. I kao što kraljević Sigismund odraste kroz predstavu naučivši kontrolirati svoje prirodne nagone za osvetom tako i mladi gledatelji shvate da na neka pitanja dobivamo različite odgovore, ovisno o tome tko ih i kada daje. Što je dobro, a što loše, što je prirođeno, a što uvjetovano odgojem, što je san, a što java. Dok smo u kazalištu, san postaje java, ali kako se radi o teškim temama, glumci i redatelj pobrinuli su se da povremeno razbijajući kazališnu iluziju duhovito ubačenim privatnim razgovorima između glumaca na sceni tu gorku pilulu progutamo čak s osmijehom. Ponovljeni i izmijenjeni svršetak priče navodi mladog gledatelja da postane aktivan birajući za sebe svršetak koji smatra boljim i pravednijim, baš kao što i Sigismund shvaća da izborom svojih postupaka bira i vlastitu sudbinu.
Branka Dojčinović