« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
Uvođenje međupredmetnih tema prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu ima za cilj povezivanje nastavnih predmeta i učinkovitiju organizaciju nastave. Ove teme produbljuju postojeće sadržaje, znanja i svijesti učenika o različitim područjima kao što su zdravlje, prava, osobna i društvena odgovornost, društveno-kulturni, gospodarski, tehnološki i održivi razvoj, vrijednosti učenja i rada, poduzetništvo te poštovanje sebe i drugh. Osim toga, međupredmetne teme omogućuju školama da obogate svoj kurikulum kroz izbornu i fakultativnu nastavu, izvannastavne aktivnosti.
Prema Svjetskoj uniji za zaštitu prirode (IUCN), UN-ovom programu za okoliš (UNEP) i Svjetskom fondu za prirodu (WWF), održivi razvoj se definira kao proces koji poboljšava kvalitetu ljudskog života unutar granica nosivog kapaciteta održivih ekosustava. Ovaj koncept se temelji na tri glavna načela: okolišnoj održivosti, socijalnoj i kulturnoj održivosti te gospodarskoj održivosti. Okolišna održivost osigurava razvoj koji čuva vitalne ekološke procese i biološku raznolikost. Socijalna i kulturna održivost potiče razvoj koji poštuje kulturne i tradicionalne vrijednosti zajednica te jača njihov identitet. Gospodarska održivost osigurava ekonomski djelotvoran razvoj koji upravlja resursima na način koji omogućuje njihovo korištenje i za buduće generacije. Ekonomski održiv razvoj postiže se ostvarivanjem gospodarskog rasta i efikasnosti, dok se društvena održivost postiže zadovoljavajućim životnim standardom. Ekološka održivost zahtijeva razvoj koji poštuje kapacitet okoliša za podnošenje onečišćenja i iscrpljivanja resursa. Stoga, održivi razvoj treba se temeljiti na gospodarskoj učinkovitosti, socijalnom napretku i odgovornosti prema okolišu.
Sekcija Održivi razvoj nastoji zadrugare upoznati, educirati i motivirati ka upoznavanju i očuvanju prirodnih resursa te njihovu promicanju. Učenici zadrugari vrijedno izstražuju okoliš škole, obližnje livade (divlja orhideja – Mali kaćun, strogo zaštićena biljka), šumu i rijeku Koranu koja pružaju neiscrpan izvor ideja. Učenici stvaraju uporabne i ukrasne predmete i izrađuju prirodene kozmetičke proizvode (sapune s mirisom lavande, smilja, ružmarina, ruže; meleme za usne). Brinu se o okolišu škole, obilježavaju važne datume (Svjetski dan šuma, vjjetski dan voda, Dan planeta Zemlje), uključuju se u razne volonterske akcije lokalne zajednice, ali I na međunarodnom nivou. Učenici su upoznati i s ekonomskim te poduzetničkim aspektom djelovanja zadruge te su izrazito aktivni i motivirani kod organizacija prodajnih sajmova povodnom različitih manifestacija (npr. božićna priredba, Valentinovo, priredba povodom Uskrsa, 120. obljetnica škole i slično). Vješti su u slaganju i organiziranju prodajnog prostora, samostalno provode prodaju, privlače i motiviraju kupce te odgovorno raspolažu s novcem. Pohvalno je što su svjesni činjenice da dobivena sredstva služe da danja ulaganju u novi repromaterijal za izradu novih proizvoda što ih dodatno motiviran za rad. Osim prodajnih sajmova, prodaja proizvoda zadruge odvije se kontinuirano u prostoru škole, u razredu, ili I u prirodi .Zadrugari redovito izrađuju nove predmete, vode brigu o izrađenim proizvodima te prodaju proizvode učenicima i zaposlenicima škole. Proizvodi zadruge polako postaju tradicionalni pokloni na raznim manifestacijama u organizaciji škole, na brojnim Erasmus+ putovanjem, ali i kao prigodni pokloni za rođendane, obljetnice, blagdane i ostale prigode.
Voditeljica: Amalija Misir-Čujko