« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. |
8,00 - 8,45 |
2. |
8,50 - 9,35 |
3. |
9,55 - 10,40 |
4. |
10,45 - 11,30 |
5. |
11,35 - 12,20 |
6. |
12,25 - 13,10 |
7. | 13,15 - 14,00 |
OŠ Barilović uključila se u projekt Vijeća Europe u organizaciji The European Wergeland Centra. To je zajednica namijenjena praktičarima u području obrazovanja za ljudska prava, demokratsko građanstvo i interkulturalno razumijevanje.
Poziv je stigao iz Gruzije zahvaljujući kolegici Lili Koridze koju je ravnateljica Vesna Car upoznala u Latviji putem Pestalozzi programa stručnog usavršavanja za odgojno obrazovne djelatnike.
The European Wergeland Centar organizira regionalne akademije na području Europe pa su tako Školski tim u sastavu Josip Novosel (predstavnik učitelja), Ivana Banjavčić (predstavnik roditelja) i Vesna Car (ravnateljica škole) prisustvovali Ljetnoj akademiji za zemlje jugoistočne Europe „Ljudska prava u akciji“. Akademija se već petu godinu za redom održala u Crnoj Gori, u povijesnom gradu Cetinju, tijekom mjeseca lipnja. Do sada su Hrvatsku osim OŠ Barilović predstavile škole iz Tuhelja, Čakovca, Zagreba i Varaždina.
U projekt se uključila i nama prijateljska škola iz Starog trga pri Ložu s kojom surađujemo u projektu Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja. Osnovnu školu Janeza Hribarja u Starom trgu pri Ložu cijeli kolektiv škole posjetio je 2010. godine s ciljem upoznavanja njihove devetogodišnje osnovne škole te da bi razmijenili ideje i iskustva.
Projekt Ljudska prava u akciji predstavljen je Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Školskom odboru.
Školski tim sada se sastoji od četiri člana jer mu se pridružila i Dejana Kirinčić, stručna suradnica.
Na Ljetnoj akademiji Ljudska prava u akciji koja se održala u Cetinju radili smo pod vodstvom izvrsnog tima trenera (Lena Styslavska, Angelos Vallanataos, Filip Car) koji je predvodio Ted Huddleston. Bila je to prilika da se upoznaju novi ljudi i drugačije kulture te da se razmijene iskustva i znanja kako iz područja obrazovanja za demokratsko građanstvo i ljudska prava tako i dobre prakse iz školstva općenito.
Ljetna akademija za zemlje Jugoistočne Europe odvijala se u predivnom povijesnom gradiću Cetinju idealnom za rad i rekreaciju. U sjećanju su nam ostali posjeti muzejima i nekadašnjim stranim veleposlanstvima kao i posjet Njegoševom mauzoleju na Lovćenu.
Pohvale domaćinima i organizatorima idu i za organizaciju zabavne večeri na kojoj se svi imaju prigodu upoznati sa specifičnostima zemalja sudionica kroz izložbu tradicionalne hrane i pića, suvenira i narodnih nošnji, običaja, tradicionalne glazbe i slično.
Iako sudionici dolaze iz vrlo različitih sredina, s područja burne prošlosti i još uvijek prisutnih tenzija, Ljetna akademija pokazuje kako se zaposlenici u odgoju i obrazovanju mogu sastati i raditi zajedno, iznositi svoja mišljenja i osnažiti zajedničko uvjerenje u važnost obrazovanja za demokraciju i ljudska prava. Rad akademije osmišljen je kao zajednički rad školskih timova koji u svom sastavu imaju ravnatelja, učitelja, predstavnika roditelja ili predstavnika nevladine organizacije. Završetkom Ljetne akademije ne prestaje rad timova nego se on nastavlja u školama i traje tijekom cijele školske godine.
Na kraju Ljetne akademije Ljudska prava u akciji osmislili smo Akcijski plan koji ćemo provesti u školi. Zaključak našeg Školskog tima za ljudska prava bio je da trebamo više uključiti roditelje u život i rad škole.
Nadamo se da ćemo ovo iskustvo prisustvovanja Ljetnoj akademiji iskoristiti i za suradnju preko granica kroz zajedničke projekte i međusobne posjete.
Povelju Vijeća Europe o obrazovanju za demokratsko građanstvo i ljudska prava koju je 2010. godine prihvatilo 47 država članica Vijeća Europe nalazi se u prilogu.
„U svijetu brzih promjena i rastućih različitosti, potreba za aktivnim, informiranim i odgovornim građanstvom je sve veća. Uloga obrazovanja u stvaranju takvog građanstva je postala neizbježna. Novonastali događaji širom Europe stavljaju model građanstva i ljudskih prava na probu. Etnički sukobi i nacionalizam, globalne prijetnje i nesigurnost, kretanje stanovništva, potreba za osobnom autonomijom i novim oblicima jednakosti uz povećanu međupovezanost na političkom, ekonomskom i kulturnom planu nameću stalnu mobilnost.
U svim europskim deklaracijama i strategijama obrazovanje čini jednu od temeljnih aktivnosti koja se ostvaruje kroz ukupan život škole, a posebnu važnost ima edukacija nastavnika.“
Radovan Popović, ravnatelj Zavoda za školstvo Crne Gore
„Ambiciozna misija Ljetne akademije u Crnoj Gori postavlja težak zadatak postepene promjene uobičajene percepcije i uspostavljene prakse naročito u školama, ali i društvima u cjelini. Ona služi kao model ravnopravnog i slobodnog demokratskog okruženja. „
Katia Dolgova-Dreyer, programska koordinatorica, Odjel za suradnju i jačanje kapaciteta u odjelu za obrazovanje Vijeća Europe
„Obrazovanje promovira jednakost i izdiže ljude iz siromaštva. Ono uči djecu kako da postanu dobri građani. Obrazovanje nije samo za nekolicinu privilegiranih, ono pripada svima.“ To je osnovno ljudsko pravo.“
Ban Ki-Moon, glavni tajnik Ujedinjenih naroda
<div style="text-align:center;"><div style="margin:8px 0px 4px;"><a href="http://www.calameo.com/books/0047991978053232e657f" target="_blank">ŽUpanijsko Natjecanje ŠSd Gimnastika</a></div><iframe src="//v.calameo.com/?bkcode=0047991978053232e657f" width="300" height="194" frameborder="0" scrolling="no" allowtransparency allowfullscreen style="margin:0 auto;"></iframe><div style="margin:4px 0px 8px;"><a href="http://www.calameo.com/">Publish at Calameo</a></div></div>