preskoči na sadržaj

Osnovna škola Barilović

Login

Non scholae sed vitae discimus. – Ne učimo za školu nego za život.

Logo škole

Logo Školskog športskog kluba

Facebook škole
 
Red Button

Hrabri telefon

Moto škole

Što se nauči u djetinjstvu, nikad se ne zaboravlja.

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Kamo nakon osnovne škole

 

 

 

 

 

 

Satnica
 PRIJEPODNE

1.

8,00 - 8,45

2.

8,50 - 9,35

3.

9,55 - 10,40

4.

10,45 - 11,30

5.

11,35 - 12,20

6.

12,25 - 13,10

7. 13,15 - 14,00

 

hitna medicinska pomoć

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 5. 2011.

Ukupno: 604426
Ovaj mjesec: 2697
Ovaj tjedan: 870
Danas: 33
Static HTML
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
AKTIVNOSTI OSPOSOBLJAVANJA I SURADNJE U OKVIRU PROGRAMA ERASMUS+ (TCA)
Autor: Vesna Car, 7. 10. 2023.

"Teaching sustainability competences for hope, well-being, and systemic understanding"

1. listopada 2023. - 4. listopada 2023. Jyväskylä, Finska

 

 

Pod OPŠIRNIJE možete pročitati više o mojim dojmovima sa seminara u Finskoj, a u dolje navedenom linku saznati kako se i sami možete prijaviti i sudjelovati u ovakvim aktivnostima. 

https://www.ampeu.hr/erasmus/mreze-inicijativa/aktivnosti-transnacionalne-suradnje-tca 

https://www.salto-youth.net/about/ 


U privitku se nalaze prezentacije predavanja i radionica kojima sam prisustvovala. Za početak što je to planetary wellbeing?
Planetarna dobrobit je stanje u kojem integritet Zemljinog sustava i
procesi ekosustava ostaju neoštećeni do stupnja da se loze mogu održati u budućnosti kao dijelovi ekosustava, a organizmi (ljudski i neljudski) mogu ostvariti svoje tipične karakteristike i kapacitete.
Za ljude u Finskoj ovo nije samo definicija, oni planetarnu dobrobit doista žive od načina na koji putuju, hrane se, kako su organizirali svoj obrazovni sustav, to je jednostavno njihov stil života, suživot s prirodom.
 
Motivation profiles of a sustainable lifestyle - Sitra Prema ovoj publikaciji i navedenim profilima razmatrali smo kako pristupiti svakom od navedenih profila kad su u pitanju diskusije o održivom razvoju.
 
Ako imate malu djecu ili radite u razrednoj nastavi ili vrtiću posebnu pažnju obratite na prezentaciju Outdoor education session jer ćete naći korisne informacije koliko suživot s prirodom pozitivno utječe na razvoj djece.
U ovom slajdu nalazi se, po meni, sažetak cijelog seminara. Budući da boravak u prirodi ima snažan pozitivan utjecaj na učenje i pamćenje te razvoj mozga u djetinjstvu odgovornost je svakog učitelja da u skladu sa svojim predmetnim kurikulumom omogući učenicima boravak u prirodi izvan učionice i što više kretanja i fizičke aktivnosti za vrijeme nastave.
 
Posjetila sam školu Satavuo. To je eko škola izgrađena od drveta što joj daje poseban ugođaj. Okuplja djecu iz tri lokalna sela u Laukai. Obrazovanje o održivosti i poduzetništvu snažno se odražava u nastavi u školi Satavuo. Školska hrana priprema se u vlastitoj školskoj kuhinji, a značajan dio namirnica koje se koriste u školskim obrocima je lokalno proizveden. Posebnost škole je ekološka zgrada, proizvodnja i korištenje solarne električne energije te korištenje goriva za grijanje iz lokalnih resursa. Škola pruža sadržaje za večernje i rekreacijske aktivnosti za stanovnike iz lokalne zajednice. Škola je 2020. godine dobila OKKA-certifikat (Finska nacionalna potvrda o održivom razvoju obrazovnih ustanova).
Učenici petkom imaju nastavu u školskom dvorištu, koje se stapa s prirodnim okruženjem i također služi kao okruženje za učenje za140 učenika. Učenici u finskim školama nose samo čarape što nam je bila posebna zanimljivost, a i mi smoih nosili tijekom posjeta školi. Na taj način pomažu da škola bude čistija i urednija. Nastava koja se petkom održava izvan školske zgrade planira se bez obzira na vremenske uvijete (kiša, snijeg, vjetar), a imali smo prilike vidjeti kako učenici za vrijeme odmora također izlaze van na igru. Prisustvovali smo satu engleskog jezika u prvom razredu koji se održavao u dvorištu škole. Učenici su u prirodi tražili materijale prema određenim bojama ispisanim na engleskom jeziku. Zatim su stali u krug i koračali prema središtu kruga ako je učiteljica imenovala boju koju vole.
U dvorištu škole nalazi se drvena kućica koja u središtu ima ognjište gdje se loži vatra i koja recimo u ovim jesenskim danima može služiti za pečenje kestena. Drvenu kućicu su svojim donacijama pomogli izgraditi roditelji i lokalni poduzetnici.
U dvorištu škole montiraju se i saune pa učenici također mogu povremeno boraviti u njima za vrijeme nastave.
Ovu školu polaze djeca jasličke i vrtićke dobi (najmlađe dijete trenutno ima 10 mjeseci) pa sve do šestog razreda.
U školi imaju deset učitelja/odgajatelja plus nešto administrativno tehničkog osoblja. Škola ima produženi boravak za one učenike koji ga trebaju.
U školi postoji posebna prostorija za komunikaciju u kojoj su zabranjeni mobiteli. Tu se održavaju razgovori, opušta se uz čaj ili kavicu, a održavaju se i učiteljska vijeća. Školska kuhinja je moderna i dobro opremljena. U Finskoj djeca jedu zdravu hranu s puno povrća.
I mi smo jeli uglavnom vegetarijansku hranu koja je bila vrlo ukusno pripremljena i izgledala je jednostavno savršeno, puna boja, vrlo raznolika.
  
Za vrijeme našeg boravka u gradu se održavao festival svjetlosti
City of Light - Jyväskylä
Naravno da smo isprobali i uživali u finskoj sauni, uranjali u hladno jezero i ponovo se ugrijali u jacuzziju.
Za kraj mogu samo ponoviti da Erasmus obogaćuje živote i širi vidike.




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju